Euroterminal Sławków - Brama Zagłębia

Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Śr, 25 maja 2011, 23:15
Na BIPie pojawiło się coś nopwego
:arrow: http://www.bip.um.sosnowiec.pl/dokument ... p=5559&r=r
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Cz, 1 listopada 2012, 01:57
Euroterminal Sławków wyznacza Nowy Szlak Jedwabny

Polska firma Euroterminal Sławków wyznacza Nowy Szlak Jedwabny, który połączy Chiny i Unie Europejską. Jutro odbędzie się wizyta gospodarcza ambasadora Kazachstanu Jerika Utembajewa w Euroterminalu Sławków.

Europę i Azję od wieków łączył Szlak Jedwabny. Jednym z pierwszych Europejczyków, którzy dotarli tym szlakiem na stepy Kazachstanu był polski franciszkanin o imieniu Benedykt. W latach 1245-1247 brał on udział misji dyplomatycznej Stolicy Apostolskiej w głąb Azji. Tamta podróż przez stepy Kazachstanu stała się najstarszym świadectwem nawiązania stosunków dyplomatycznych między naszymi regionami. Mnich-podróżnik odegrał kluczową rolę w zbieraniu informacji o Wielkim Stepie. To dzięki niemu Europa zdobyła wiedzę o mieszkańcach tego regionu świata.

Współcześnie Polacy też są liderami wyznaczaniu Nowego Szlaku Jedwabnego. Przykładem tego typu działań jest Euroterminal w Sławków posiada połączenie kolejowe tzw. Szeroki tor (1520 mm), który umożliwia przeładunek towarów w imporcie i eksporcie pomiędzy dwoma systemami kolejowymi (Europa Zachodnia 1435mm) z wykorzystaniem potencjału Euroterminalu w Sławkowie. Nowy szlak umożliwi skrócenie transportu towaru z Azji. Obecnie transport drogą morską towarów trwa około 45 dni, a połączenie kolejowe pozwoli skrócić ten czas do 16 dni. Co jest bardzo istotne w transporcie towarów np. np. elektroniki. Zmniejszą się też koszty transportu, a poprawi bezpieczeństwo przewożonych towarów.

BusinessClick Sławków staje się klamrą wspinającą szlaki transportowe Wschód –Zachód.Polska staję się dla państw azjatyckich bramą na zachód. Dlatego wizyta ambasadora Republiki Kazachstanu ma ogromne znaczenie dla poszerzenia kontaktów gospodarczych. Republika Kazachstan graniczy z Chinami oraz państwami, które wchodziły w skład byłego Związku Radzieckiego. Obecnie te kraje zaczynają się dynamicznie rozwijać i szukają kontaktów gospodarczych z krajami UE. Dlatego wizyta ambasadora Republiki Kazachstanu Jerika Utembajewa w dniu 31 października w Euroterminalu daję nadzieję na rozwój kontaktów gospodarczych między Polską i Kazachstanem a za jego pośrednictwem innymi krajami azjatyckimi. Strategiczne położenie Euroterminalu jest też wielką szansą na rozwój gospodarczy Śląska i Małopolski. Sławków ma szanse stać się miejscem, gdzie będą mogły nawiązywać się kontakty gospodarcze miedzy krajami UE i Azji. Bliskość dużych miast takich jak Sosnowiec i Katowice, gdzie odbywają się targi gospodarcze stanowią naturalne zaplecze dla rozwoju tego typu kontaktów. Sławków jest najdalej na zachód usytułowaną stacją linii szerokotorowej (od granicy z Ukrainą lina kolejowa liczy około 400 km) - posiada bezpośrednie połączenie z międzykontynentalną Magistralą Transsyberyjską oraz biegnącym z Chin via Kazachstan tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem, umożliwiającymi m. in. rozwój transportu kontenerowego na trasach: Daleki Wschód oraz Azja – Europa Zachodnia. Jednocześnie, Euroterminal znajduje się w pobliżu przecięcia Paneuropejskich Korytarzy Transportowych łączących Wschód z Zachodem (Paneuropejski Korytarz Transportowy III) oraz Północ z Południem (Paneuropejski Korytarz Transportowy VI). Lokalizacja w pobliżu najbardziej zurbanizowanej części Polski, jaką pozostaje Aglomeracja Śląska dodatkowo stwarza warunki wyjątkowe w skali kraju. Terminal obsługuje m.in. stałe połączenia z polskimi i niemieckimi portami bałtyckimi oraz z Europą Zachodnią. W ramach współpracy z partnerami pochodzącymi z Europy Zachodniej oraz Rosji, towary w kontenerach ekspediowane są w kierunku wschodnim, nie tylko do Moskwy czy do Kijowa, lecz również do Korei Południowej, Afganistanu, Kazachstanu oraz do wielu innych rynków. Euroterminal realizuje połączenia kolejowe w kontenerowym ruchu rozproszonym ze stacjami kazachskimi (np. Karaganda, Ałma Ata, Kulsary). Tranzit time dla w/w połączeń wynosi ok 16-18 dni do stacji przeznaczenia.

Takie połączenia gwarantują sprawny przepływ towarów pomiędzy krajami UE, dostarczanymi towarami drogą morską do krajów UE, a następnie przekazywanie ich do takich krajów jak Ukraina, Rosja, Kazachstan, Tadżykistan, Uzbekistan. Stanowi to unikatową możliwość rozwoju usług w trzech „wymiarach”: transkontynentalnym, międzynarodowym i lokalnym. Euroterminal prowadzi działalność w wymiarze zarówno krajowym jak i międzynarodowym, funkcjonując na zasadzie logistycznego centrum transportu intermodalnego, tj. wykorzystującego więcej niż jedną gałąź transportu: transport kolejowy, samochodowy i morski (w lądowych połączeniach z portami). Dlatego dalsze działania ukierunkowane są na poszukiwanie nowych partnerów gospodarczych dysponujących strumieniami ładunków, które mogą przepływać przez Sławków, szczególnie dotyczących ładunków skonteneryzowanych na linii wschód-zachód (rozwój trasy tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku, biegnącego z Chin przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę do Polski). W tym celu prowadzone są rozmowy ze stroną kazachską (Koleje Kazachskie oraz KazTransService) dotyczące współpracy w projekcie regularnie kursującego pociągu kontenerowego do Euroterminala w Sławkowie z wykorzystaniem Kazachstanu, jako naturalnego partnera gospodarczego o silnej pozycji kraju tranzytowego.

Powierzchnia Euroterminala to ponad 90ha - 50 ha powierzchni terminalu zostało włączonych do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, co stworzyło specjalne, preferencyjne warunki działania dla inwestorów. Łączna wartość wszystkich inwestycji zrealizowanych w obszarze Euroterminala w ostatnich latach z wykorzystaniem zarówno zewnętrznych źródeł finansowania jak i ze środków własnych CZH, wynosi ponad 100 mln zł.

W chwili obecnej Euroterminal jest najnowocześniejszą tego typu jednostką w Polsce. Na międzynarodowym rynku powstały projekty, których koncepcja również opiera się na wykorzystaniu połączeń via Sławków.

:arrow: http://www.rynek-kolejowy.pl/36329/Euro ... dwabny.htm

Oraz

Wizyta gospodarcza Ambasadora Kazachstanu w Euroterminal Sławków

Sławków staje się klamrą wspinającą szlaki transportowe Wschód –Zachód. Polska staję się dla państw azjatyckich bramą na zachód. Dlatego wizyta ambasadora Republiki Kazachstanu ma ogromne znaczenie dla poszerzenia kontaktów gospodarczych. Republika Kazachstan graniczy z Chinami oraz państwami, które wchodziły w skład byłego Związku Radzieckiego. Obecnie te kraje zaczynają się dynamicznie rozwijać i szukają kontaktów gospodarczych z krajami UE. Dlatego wizyta ambasadora Republiki Kazachstanu Jerika Utembajewa w dniu 31 października w Eurotermianlu daję nadzieję na rozwój kontaktów gospodarczych między Polską i Kazachstanem a za jego pośrednictwem innymi krajami azjatyckimi. Strategiczne położenie Euroterminalu jest też wielką szansą na rozwój gospodarczy Śląska i Małopolski. Sławków ma szanse stać się miejscem, gdzie będą mogły nawiązywać się kontakty gospodarcze miedzy krajami UE i Azji. Bliskość dużych miast takich jak Sosnowiec i Katowice, gdzie odbywają się targi gospodarcze stanowią naturalne zaplecze dla rozwoju tego typu kontaktów.

Plan wizyty:

Godzina 11.00-11.30- Zwiedzanie terminalu z Ambasadorem
11.45-12.00 – Przedstawienie prezentacji
12.00- 12.30- Konferencja prasowa
12.30- Poczęstunek
Ze względu na warunki drogowe plan godzinowy może ulec zmianie.

:arrow: http://www.euterminal.pl/pl/Aktualnosci ... :Szczegoly
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1224
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Cz, 3 stycznia 2013, 20:13
Czyżby Łódź wyprzedziła Sławków ...?
"... Łódź jest jedynym miejscem w Polsce, do którego realizowane są regularne bezpośrednie transporty kolejowe cargo z Chin - mówi Izabela Wolaniuk z łódzkiej firmy logistycznej Hatrans, która jest operatorem pociągu w Polsce. ..:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,131 ... #BoxBizTxt

Posty: 1224
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 14 kwietnia 2017, 08:54
Zastanawiałem się jak działa ten nasz Terminal w Sławkowie i niestety dochodzę do wniosku, że w dalszym ciągu nastawiony jest głównie na transport rud z Rosji. Dlaczego? Bo podobno nie obsługuje regularnych transportów z poszczególnych miast z Chin, a jednie zajmuje się transportami intermodalnymi oraz pociągami dedykowanymi.
To czego mi brakuje to dynamika, która stoi na przykład za Łodzią, Malaszewicami. czy nawet za Pruszkowem.
Aby myśleć o rozwoju transportu kolejowego z Chin to potrzebna jest inicjatywa taka jak chociażby portal https://kolejchiny.pl/, gdzie Sławkowa nie można nawet wybrać jako opcji transportu z Chin.
Sławkowa nie ma również w ofercie przedstawionej tutaj : https://www.importchiny.pl/stawki_z_chin.php
A to przecież transport towarów importowanych przez Polskę, czy szerzej Kraje Wyszechradzkie to jest dopiero potencjał.
Poprzednia strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron