Co do 1 fotki, to przeszukałem neta i nie znajduje żadnej informacji aby istniała jakaś sekcja/aeroklub Sosnowiec, czyżby tylko sponsoring samolotu Ligi Lotniczej z Częstochowy/Katowic?
Co do 2 fotki, to lata temu miałem numer kwartalnika 'Technika Lotnicza i Astronautyczna', gdzie zamieszczony był cały artykuł o jakimś samolocie który swoją długą historię zakonczył na cokole przed dworcem PKP (na miejscu tym potem wybudowano fontannę) - może to ten samolot, jeszcze nie na cokole?
i jeszcze taka ciekawostka lotnicza z
http://www.sekcjaspadochronowa-wawel.kr ... ria/r1.htm
"Jednym z pierwszych polskich skoczków spadochronowych był Józef Dzikowski. Od 1889 roku na własnoręcznie skonstruowanym spadochronie wykonywał skoki z balonu w Warszawie a potem w Petersburgu. Był inicjatorem skoku pierwszej Polki, Janiny Majewskiej. Latem 1892 roku do grona spadochroniarzy przystąpił Zenon Szymański. Demonstrował on skoki zarówno w Warszawie jak i w Sosnowcu. Do najciekawszych jego popisów należą skoki spadochronowe na rowerze."
Ruiny szkoły szybowcowej w Grodźcu
Posty: 20
• Strona 2 z 2 • 1, 2
I jeszcze znaczące związki z Sosnowcem takiej osobistości w polskim lotnictwie jak Ryszard Bartel.
PS ten kamieniołom w Sielcu to pewnie Jeneralska Góra... całe szczęście, że ktoś to zeskanował i wrzucił na net i nie musiałem się męczyć i szukać w oryginale ![]() http://www.elknet.pl/historia-lotnictwa ... on=0.0.134 no i o samym konstruktorze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Bartel |
|
a to zdjęcie zrobione w Grodźcu w majątku w Ciechanowskich. Prawdziwa fotograficzna perełka
![]() Zdjęcie pochodzi z artykułu opublikowanego w czasopiśmie "Lotnictwo z szachownicą" |
|
Wielkie dzięki!!
http://www.sanko.wroclaw.pl/magazyn/nr28/nr28-art2.html jak widać to jest ten sam samolot z Zawiercia, Grodźca i sprzed dworca w S-cu ![]() zdjęcia z tegoż + inne linki http://www.goldenyears.ukf.net/reg_D-a19.htm http://www.plastikowe.pl/recenzje/polsk ... -8-stratus |
|
sorki
![]() ![]() tamto foto to oczywiście PKP w S-cu + już znane - czy to na 100% Zawiercie? a to jakaś rekonstrukcja wyglądu samlotu z napisem S-c :] podejrzewam, że jak był zaprojektowany do szkolenia na nowym, szybkim Heinklu-100 , to i służył do szkolenia szkopów w Mierzęcicach na rakietowych Me-163 Komet i stąd jego związek z Zagłębiem... faktyczny rodzynek! |
|
![]()
Posty: 1
Dołączył(a): Śr, 2 września 2009, 15:32 |
Zdjęcia wykadrowane samolotu Moller v3 wykonano w Sosnowcu-natomiast zdjęcie wklejone przez Cezara Borgia jest z akcji E-bay i przedstawia grupę konstruktorów Mollera w zakładach w Zawierciu.była to fabryczka niezależna od reszty przemysłu zbrojeniowego w której konstruktor budował swoje prototypy-nie koniecznie na zamówienie oraz różne asortymenty lotnicze do samolotów bojowych.Samolot ten wg.relacji świadków był przewieziony przez Niemców z Zawiercia do majątku Ciechanowskich w Grodżcu i tam przeleżał do końca lat 40-tych.Gwoli ścisłości były tam oba prototypy 3V3 i 3V11.Według relacji pisemnych świadków 3v11 został odbudowany i stanął na cokole przed dworcem PKP w Sosnowcu,natomiast 3V3 skończył karierę jako składnica materiałów modelarskich-przeniesiony przez harcerzy w 1948lub 1949 do hangaru na Parcinie-gdzie przez półtora roku była czynna modelarnia lotnicza(harcerska)kierowana przez druha Tadeusza Sitko.Według relacji świadków do czasu przeniesienia modelarni na Rozkówkę pozostał tylko przedni fragment kadłuba konstrukcji kratownicowej wykonanej z rur,który został zezłomowany.Natomiast ciekawe jest jakie losy spotkały odbudowany prototyp 3V11(chociaż była to dowolna impresja a nie pieczołowita rekonstrukcja)????Może ktoś wie co się z nim stało albo ma jeszcze inne zdjęcia.Pozdrawiam
|
![]()
Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51 Lokalizacja: Sosnowiec |
Aktualne zdjęcia z Parciny:
|
![]()
Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51 Lokalizacja: Sosnowiec |
![]() |
![]()
Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51 Lokalizacja: Sosnowiec |
cdn.
![]() |
"Samolot"przed dworcem w Sosnowcu,a właściwie na tzw."patelni" (tu gdzie dziś pomnik Kiepury)postawiono 30 kwietnia 1951.
Po kilku miesiącach uległ deformacji i zdjęto go z postumentu."Budowano" go w modelarni na ulicy Wiejskiej 8(dziś T.Kierocińskiej) Info w książce Andrzeja Morgały"Ścieżki wśród chmur"(szybownik.lotnik,baloniarz,historyk lotnictwa--stały mieszkaniec Sosnowca Pogoni--więcej info w google, Dodaję foto owego miejsca modelarni |
|
Posty: 20
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości