[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Debaty Zagłębiowskie w Wyższej Szkole Humanitas

Debaty Zagłębiowskie w Wyższej Szkole Humanitas

Avatar użytkownika
Posty: 1207
Dołączył(a): Śr, 11 marca 2009, 19:42
PostNapisane: Śr, 3 marca 2010, 10:26
Wczoraj odbyła się Debata Zagłębiowska w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Gośćmi debaty byli Prezydenci Sosnowca Kazimierz Górski i Dąbrowy Górniczej Zbigniew Podraza.
Do debaty zaproszono również naszego Prezesa Stowarzyszenia Darka Jurka


Oto wycinek z dzisiejszego Dziennika Zachodniego
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Śr, 3 marca 2010, 10:47
Michał zapewne tam byłeś, więc wrzuć jakieś fotki :)
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl
Avatar użytkownika
Posty: 1207
Dołączył(a): Śr, 11 marca 2009, 19:42
PostNapisane: Śr, 3 marca 2010, 12:46
Kilka fotek z Debaty :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Foto: Michał Kusiak
Avatar użytkownika
Posty: 1207
Dołączył(a): Śr, 11 marca 2009, 19:42
PostNapisane: Śr, 3 marca 2010, 13:28
Regionalizm tak. Ale nie autonomia!

W jaki sposób walczyć ze stereotypami, w myśl których jesteśmy „czerwonym" Zagłębiem, a Sosnowiec śląskim miastem? Czy można stworzyć zagłębiowską markę, która będzie rozpoznawalna nie tylko w skali lokalnej, ale też regionalnej i krajowej? Na te i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy wczorajszej debaty poświęconej promocji Zagłębia i lokalnej tożsamości.

Gośćmi spotkania w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu byli prezydenci Sosnowca i Dąbrowy Górniczej. Obok Kazimierza Górskiego i Zbigniewa Podrazy organizatorzy z Instytutu Zagłębiowskiego WSH zaprosili do dyskusji dr Waldemara Wojtasika i dr Tomasza Słupika, politologów z Wyższej Szkoły Humanitas, Dariusza Jurka, prezesa Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego i Ilonę Pawłowską, dziennikarkę e-sosnowiec.pl i „Wiadomości Zagłębia".

Burzliwą momentami dyskusję zdominowała próba odpowiedzi na pytanie, czy lepiej promować Zagłębie wraz z GZM, czy też region powinien budować swój wizerunek samodzielnie, w ramach porozumienia i współpracy między zagłębiowskimi gminami. - GZM, tak samo jak KZK GOP, to byty zupełnie wirtualne. Najlepszym tego przykładem jest ciągły brak zintegrowanego biletu. Tego typu organizacje nie będą spełniały pokładanych w nich nadziei dopóki nie nastąpi wzrost świadomości i dojrzałości elit. My jeszcze nie dorośliśmy do tworzenia związków metropolitalnych. Powinniśmy bardziej skupić się na samoorganizacji i powoływaniu struktur mających promować region niezależnie - przekonywał dr Tomasz Słupik.

Zupełnie innego zdania był prezydent Sosnowca Kazimierz Górski. - W pojedynkę nie jesteśmy w stanie zaistnieć. GZM jest jak lokomotywa, która nam to umożliwi. Ziemie Zagłębia ciągle pozostają w tyle pod względem promocji, ale cały czas staramy się na tym polu działać. Dopiero od niedawna głos naszego regionu liczy się na arenie górnośląskiej. Nie bądźmy tak bardzo krytyczni wobec siebie i tego, co robimy - apelował prezydent.

Wtórował mu Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. - W społeczeństwie panuje przekonanie, że GZM powinien załatwić wiele spraw i to szybko. Tymczasem to jest proces, który musi potrwać.

Na brak widocznych efektów promocji regionu w obszarze wewnętrznym zwracał uwagę dr Waldemar Wojtasik. -Namiastki takiej promocji można się doszukiwać jedynie w działalności lokalnych organizacji, skupiających w dużej mierze pasjonatów. Rozwiązania należałoby natomiast szukać poprzez kreowanie zagłębiowskich obiektów kultury symbolicznej. Takich jednak, które powstały w okresie transformacji systemowej. Można do nich zaliczyć przemiany gospodarcze, markę klubu sportowego Zagłębie Sosnowiec oraz nazwisko Jana Kiepury - wyliczał politolog z WSH. Jego zdaniem nie należy jednak podejmować działań promocyjnych w opozycji do Śląska.

Podczas dyskusji padło pytanie, czy GZM jest w stanie promować dwa regiony, które w znaczący sposób się od siebie różnią oraz czy budowa takiej marki w ramach struktur Metropolii nie zagrozi za kilka lat lokalnej tożsamości. - Musimy się zbliżać do Warszawy, a nie do Rzeszowa. Jeżeli będziemy się dzielić, to nigdy nic dobrego z tego nie wyniknie - odpowiadał Kazimierz Górski.

Według niego należy oddzielić od siebie dwie kwestie: public relations i zarządzanie. - Najpierw powinniśmy sprawnie zarządzać a dopiero później zająć się promocją. Bo żeby móc cokolwiek promować, to trzeba mieć wcześniej jakieś osiągnięcia - stwierdził prezydent Sosnowca.

Takie słowa wywołały ostrą reakcję Dariusza Jurka, prezesa Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego. -Efektem działań promocyjnych GZM jest niedawna ulotka. Szukam w niej jakichkolwiek zagłębiowskich akcentów i jak na złość nie umiem ich znaleźć. Oprócz tego wydane zostały dwa kalendarze. W takim razie po co wydajemy tak duże pieniądze na składki, skoro efektów w żaden sposób nie widać? To pieniądze wyrzucone w błoto!

Zdaniem prezesa FdZD współpraca w ramach GZM powinna być poprzedzona wspólnymi działaniami poszczególnych miast Zagłębia. -To niezbędne jeśli nie chcemy być w Związku jedynie petentem. Z tą współpracą nie jest jednak najlepiej, co widać najlepiej na przykładzie planów powołania Zagłębiowskiej Organizacji Turystycznej - argumentował Jurek.

Dyskutanci zgodzili się jednak, że wszelkie podejmowane działania muszą mieć na uwadze ludzi młodych. Wszystko po to by - jak stwierdził dr Waldemar Wojtasik - takie dyskusje jak wczorajsza nie była dla nich „bajką o żelaznym wilku". Podczas spotkania padło także kilka konkretnych pomysłów, które w przyszłości mogą być gotowymi instrumentami promocji regionu. - Stale współpracujemy z Jolantą Szczurek, dyrektorką Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury w Sosnowcu i szeregiem organizacji, które będą korzystać z nowej siedziby klubu, w budynku dawnego „Energetyka". To idealne miejsce na styku Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina. Ma ono zatem szansę stać się prawdziwym centrum kultury Zagłębia - podsumował Kazimierz Górski.

Arkadiusz Kaczor

Źródło: e-sosnowiec.pl

Powrót do Tożsamość Zagłębiowska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron