[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Komunikacyjne Zaglebie

Komunikacyjne Zaglebie


Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pn, 28 czerwca 2010, 21:26
Jak podaje "Gazeta Wyborcza" autostrada A4 na calej dlugosci bedzie platna ... co oznacza, ze Zaglebie bez Trasy Srednicowej bedzie ciezkie do przejechania, w szczegolnosci w kierunku poludniowym ... :x

Ministerstwo Infrastruktury rozwiało nadzieje mieszkańców Górnego Śląska na darmowe przejazdy autostradami między miastami metropolii.
- Zgodnie z polskim prawem wszystkie autostrady są płatne i od tej reguły nie ma żadnych wyjątków - powiedział "Gazecie Wyborczej Katowice" Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa infrastruktury. Mieszkańcy miast oraz ich władze są zszokowane, gdyż autostrady pełnią jednocześnie rolę obwodnic miast. Oficjalny protest w Ministerstwie Infrastruktury planuje złożyć Górnośląski Związek Metropolitalny.

Śląscy samorządowcy argumentują, że będą to wewnętrzne trasy, którymi tysiące ludzi codziennie jeździłyby do pracy. Ministerstwo pracuje nad rozwiązaniami umożliwiającymi samorządom dopłacanie do autostrad, tak by ich mieszkańcy mogli płacić mniej. Samorządy odpowiadają, ze państwo po raz kolejny spycha problemy na ich barki. Samorządy mają kłopoty z opłaceniem komunikacji publicznej. Nie wiadomo więc skąd miałyby wziąć więcej pieniędzy.
Dziennik podkreśla, że przez wiele lat Ministerstwo Infrastruktury obiecywało, ze na terenie miast autostrady będą bezpłatne, a odszkodowanie za te bezpłatne odcinki miał inwestorom wypłacać rząd.
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Wt, 17 sierpnia 2010, 17:24
Nie wiem czy wiecie ale powstaje prywatna Kolej Marszałkowska w naszym województwie, no i zgadnijcie jak się będzie nazywać ? KOLEJE ŚLĄSKIE, ponadto pociągi mają być pomalowane w barwach Górnego Śl. mimo że w artykule jest mowa o trasie Gliwoce-Częstochowa (ponad 50% trasy poza brynicą). No i Uniformy tych kolejarzy mają być niebiesko żółte blee.

a oto i artykuł http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... d,t,n.html

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: N, 12 grudnia 2010, 16:30
Możemy tylko pozazdrościć Jaworznu ....

Trasa Śródmiejska alternatywą dla autostrady

http://www.dziennikzachodni.pl/stronagl ... ,id,t.html

Niedziela to oficjalnie pierwszy dzień, kiedy kierowcy mogą jeździć Trasa Śródmiejską Jaworzna. Dzięki tej drodze mogą też ominąć jedną bramkę opłat autostrady A4.

Liczący niespełna trzy kilometry nowy dwupasmowy odcinek drogi krajowej nr 79 zostanie w poniedziałek oddany do użytku w Jaworznie. Obwodnica dzielnicy Dąbrowa Narodowa pozwoli ominąć zakorkowany zwykle wjazd do miasta od strony Katowic i Sosnowca.

Inwestycję wykonała w ciągu jedenastu miesięcy spółka Eurovia SA. Ok. 24 mln zł zapłaciło za nią z własnego budżetu miasto, pozostałe 13 mln zł to dotacja ze środków rezerwy subwencji ogólnej. Kierowcy będą mogli pojechać nową trasą od poniedziałku. W niedzielę na dwóch jej wyznaczonych odcinkach zaplanowano próby sportowe rajdu samochodowego 3. JaworSprint.

Obwodnica Dąbrowy Narodowej to jeden z ostatnich etapów budowy nowego przebiegu DK-79 w ramach projektu Jaworzno twarzą do autostrady. Samorząd Jaworzna, przez które przebiega płatny odcinek A4, od kilku lat buduje fragmenty równoległej do autostrady trasy. Miasto planuje zakończyć cały projekt w 2012 r.

Samorządowcy z Jaworzna - krytykujący koncesjonariusza A4, m.in. za ograniczenie ruchu na autostradowych węzłach położonych w granicach miasta - chcą w ten sposób stworzyć szybkie połączenie alternatywne dla płatnej autostrady. Rozpoczynając w styczniu budowę obwodnicy Dąbrowy Narodowej podkreślali, że nowa trasa jest sprzeczna z zapisami podpisanego przez rząd tajnego aneksu do umowy koncesyjnej.

Tajny aneks ma gwarantować zarządcy autostrady, że w pasie 30 km od A4 nie powstanie żadna droga, pozwalająca sprawnie i bezpiecznie ominąć pobór opłat na tej trasie. Jednak zarządzająca A4 spółka Stalexport SA nie sprzeciwia się inwestycjom na DK-79 wskazując, że zapisy w umowie koncesyjnej dotyczą tylko dróg konkurencyjnych dla A4 - o podobnym standardzie. Nie ma w nich też zakazu budowy dróg pozwalających omijać miejsca poboru opłat.

Mimo to samorządowcy z Jaworzna są przekonani, że prowadząca przez ich miasto do węzła Byczyna (10 km za bramkami A4 w Brzęczkowicach), wytyczona w dużej części poza terenem zabudowanym DK-79 stanie się - po wszystkich inwestycjach - dobrą alternatywą dla autostrady. Będzie miała taką samą nawierzchnię (z mieszanki mineralno-asfaltowej), tę samą nośność (11,5 tony na oś) i konkurencyjny czas przejazdu.

Pierwszy etap budowy nowego przebiegu DK-79 w Jaworznie rozpoczął się w 2005 r. W 2007 r. oddano pierwszy odcinek Trasy Śródmiejskiej od skrzyżowania z ul. Krakowskiej do ul. Olszewskiego. Drugą część Trasy Śródmiejskiej otwarto w 2008 r. - wiedzie śladem dawnego toru kolejowego między śródmieściem, a osiedlami Podłęże, Azot i Bory.

Zbudowana w ramach trzeciego etapu projektu Jaworzno twarzą do autostrady obwodnica Dąbrowy Narodowej - nazywana też Drogą Przemysłową - to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu o długości 2,7 km. Dozwolona tam prędkość to 100 km/h, a zatem cały odcinek będzie można przepisowo pokonać w niecałe dwie minuty.

Każda jezdnia ma dwa 3,5-metrowe pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 2 m. Całość jest oświetlona i ogrodzona. Konstrukcja drogi ma łącznie blisko metr grubości. Nowa trasa została poprowadzona całkowicie poza obszarem zabudowanym, wraz z nią wykonano trzy przejścia dla zwierząt. Powstał też wiadukt kolejowy, a obok nowego odcinka DK 79 zbudowano drogę leśną - szlak rowerowy.

W ramach czwartego etapu projektu "Jaworzno twarzą do autostrady" przebudowano część układu dróg w centrum miasta. Na piąty etap - planowaną na 2012 r. gruntowną przebudowę 1,2-kilometrowego fragmentu ul. Grunwaldzkiej, którą obecnie wiedzie DK-79 i który pozostanie łącznikiem nowych odcinków trasy - miasto uzyskało niedawno 16 mln zł unijnej dotacji, która pokryje dwie trzecie kosztów.

Od kilku miesięcy Jaworzno buduje też za ok. 40 mln zł nową jednopasmową drogę łączącą centrum z węzłem Jeleń na autostradzie A4. Będzie to jednocześnie pierwszy odcinek tzw. Drogi Współpracy Regionalnej, która ma docelowo prowadzić do małopolskich Chełmka i Oświęcimia. Miasto pozyskało na ten cel 34 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego.

Dla porównania :( :

Teleexpress - Droga do nikąd


Szeroka, gładka jak stół, dobrze oświetlona i od prawie dwóch lat ...nieużywana. W Sosnowcu za 16 milionów złotych zbudowano fragment drogi, która ma połączyć katowicką strefę ekonomiczną z trasą S-1. Jednak asfalt kończy się w szczerym polu.

http://tvp.info/teleexpress/reportaze/d ... ad/3430568
http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne ... da/3434607

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: N, 12 grudnia 2010, 20:57
Bo w Jaworznie się buduje po to, żeby mieszkańcom żyło się lepiej, a w Sosnowcu żeby wybudować .. :lol:

Dariusz JUREK napisał(a):Możemy tylko pozazdrościć Jaworznu ....

Trasa Śródmiejska alternatywą dla autostrady

http://www.dziennikzachodni.pl/stronagl ... ,id,t.html

Niedziela to oficjalnie pierwszy dzień, kiedy kierowcy mogą jeździć Trasa Śródmiejską Jaworzna. Dzięki tej drodze mogą też ominąć jedną bramkę opłat autostrady A4.

Liczący niespełna trzy kilometry nowy dwupasmowy odcinek drogi krajowej nr 79 zostanie w poniedziałek oddany do użytku w Jaworznie. Obwodnica dzielnicy Dąbrowa Narodowa pozwoli ominąć zakorkowany zwykle wjazd do miasta od strony Katowic i Sosnowca.

Inwestycję wykonała w ciągu jedenastu miesięcy spółka Eurovia SA. Ok. 24 mln zł zapłaciło za nią z własnego budżetu miasto, pozostałe 13 mln zł to dotacja ze środków rezerwy subwencji ogólnej. Kierowcy będą mogli pojechać nową trasą od poniedziałku. W niedzielę na dwóch jej wyznaczonych odcinkach zaplanowano próby sportowe rajdu samochodowego 3. JaworSprint.

Obwodnica Dąbrowy Narodowej to jeden z ostatnich etapów budowy nowego przebiegu DK-79 w ramach projektu Jaworzno twarzą do autostrady. Samorząd Jaworzna, przez które przebiega płatny odcinek A4, od kilku lat buduje fragmenty równoległej do autostrady trasy. Miasto planuje zakończyć cały projekt w 2012 r.

Samorządowcy z Jaworzna - krytykujący koncesjonariusza A4, m.in. za ograniczenie ruchu na autostradowych węzłach położonych w granicach miasta - chcą w ten sposób stworzyć szybkie połączenie alternatywne dla płatnej autostrady. Rozpoczynając w styczniu budowę obwodnicy Dąbrowy Narodowej podkreślali, że nowa trasa jest sprzeczna z zapisami podpisanego przez rząd tajnego aneksu do umowy koncesyjnej.

Tajny aneks ma gwarantować zarządcy autostrady, że w pasie 30 km od A4 nie powstanie żadna droga, pozwalająca sprawnie i bezpiecznie ominąć pobór opłat na tej trasie. Jednak zarządzająca A4 spółka Stalexport SA nie sprzeciwia się inwestycjom na DK-79 wskazując, że zapisy w umowie koncesyjnej dotyczą tylko dróg konkurencyjnych dla A4 - o podobnym standardzie. Nie ma w nich też zakazu budowy dróg pozwalających omijać miejsca poboru opłat.

Mimo to samorządowcy z Jaworzna są przekonani, że prowadząca przez ich miasto do węzła Byczyna (10 km za bramkami A4 w Brzęczkowicach), wytyczona w dużej części poza terenem zabudowanym DK-79 stanie się - po wszystkich inwestycjach - dobrą alternatywą dla autostrady. Będzie miała taką samą nawierzchnię (z mieszanki mineralno-asfaltowej), tę samą nośność (11,5 tony na oś) i konkurencyjny czas przejazdu.

Pierwszy etap budowy nowego przebiegu DK-79 w Jaworznie rozpoczął się w 2005 r. W 2007 r. oddano pierwszy odcinek Trasy Śródmiejskiej od skrzyżowania z ul. Krakowskiej do ul. Olszewskiego. Drugą część Trasy Śródmiejskiej otwarto w 2008 r. - wiedzie śladem dawnego toru kolejowego między śródmieściem, a osiedlami Podłęże, Azot i Bory.

Zbudowana w ramach trzeciego etapu projektu Jaworzno twarzą do autostrady obwodnica Dąbrowy Narodowej - nazywana też Drogą Przemysłową - to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu o długości 2,7 km. Dozwolona tam prędkość to 100 km/h, a zatem cały odcinek będzie można przepisowo pokonać w niecałe dwie minuty.

Każda jezdnia ma dwa 3,5-metrowe pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 2 m. Całość jest oświetlona i ogrodzona. Konstrukcja drogi ma łącznie blisko metr grubości. Nowa trasa została poprowadzona całkowicie poza obszarem zabudowanym, wraz z nią wykonano trzy przejścia dla zwierząt. Powstał też wiadukt kolejowy, a obok nowego odcinka DK 79 zbudowano drogę leśną - szlak rowerowy.

W ramach czwartego etapu projektu "Jaworzno twarzą do autostrady" przebudowano część układu dróg w centrum miasta. Na piąty etap - planowaną na 2012 r. gruntowną przebudowę 1,2-kilometrowego fragmentu ul. Grunwaldzkiej, którą obecnie wiedzie DK-79 i który pozostanie łącznikiem nowych odcinków trasy - miasto uzyskało niedawno 16 mln zł unijnej dotacji, która pokryje dwie trzecie kosztów.

Od kilku miesięcy Jaworzno buduje też za ok. 40 mln zł nową jednopasmową drogę łączącą centrum z węzłem Jeleń na autostradzie A4. Będzie to jednocześnie pierwszy odcinek tzw. Drogi Współpracy Regionalnej, która ma docelowo prowadzić do małopolskich Chełmka i Oświęcimia. Miasto pozyskało na ten cel 34 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego.

Dla porównania :( :

Teleexpress - Droga do nikąd


Szeroka, gładka jak stół, dobrze oświetlona i od prawie dwóch lat ...nieużywana. W Sosnowcu za 16 milionów złotych zbudowano fragment drogi, która ma połączyć katowicką strefę ekonomiczną z trasą S-1. Jednak asfalt kończy się w szczerym polu.

http://tvp.info/teleexpress/reportaze/d ... ad/3430568
http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne ... da/3434607

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pn, 13 grudnia 2010, 22:10
Artykuł na temat przebiegu trasy 79, czyli jak można ominąć jedną bramkę na autostradzie A4 jadąc do Krakowa ... ;)

http://www.dziennikzachodni.pl/zaglebie ... ,id,t.html

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 7 stycznia 2011, 19:15
Problemów PKP ciąg dalszy ... :(

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach, który w grudniu z powodu zimowych warunków i kłopotów z taborem zawiesił kursowanie ok. 10 proc. pociągów w regionie, zdecydował o przedłużeniu takiego stanu do końca lutego.
Nadal również część pociągów będzie krótsza o połowę. Kolejarze deklarują jednak, że postarają się, by oblegane w czasie ferii szkolnych połączenia kolejowe do Wisły, Bielska-Białej, Żywca i Zwardonia w weekendy obsługiwały podwójne jednostki.

Pierwotnie zawieszone i skrócone pociągi miały ruszyć 16 stycznia. "Mieliśmy nadzieję, że zakłady naprawcze wywiążą się ze swoich zobowiązań i nasza sytuacja taborowa poprawi się, a my będziemy mogli przywrócić zawieszone połączenia. Tak się jednak nie stało, nadal oczekujemy na powrót naszych jednostek sprawnych, z ważnym świadectwem sprawności technicznej" - wyjaśnił w piątek Dariusz Pajor z Przewozów Regionalnych.

Przedłużenie okresu zawieszenia 56 i skrócenia 24 pociągów ma pozwolić na utrzymanie stabilności kursowania pozostałych 540 uruchamianych codziennie pociągów Regio. Gdy przewoźnik będzie dysponował taborem, deklaruje wcześniejsze przywrócenie zawieszonych połączeń.

Ze szczegółami ograniczeń pasażerowie mogą zapoznać się na dworcach oraz na stronie internetowej spółki. Zawieszone są m.in. niektóre pociągi relacji Bytom-Gliwice, Tychy Miasto-Sosnowiec, Tychy Miasto-Katowice, Katowice-Częstochowa, Tarnowskie Góry-Herby Stare, Katowice-Wisła Głębce, Gliwice-Zawiercie oraz Gliwice-Częstochowa. Skrócenie pociągów dotknęło pasażerów niektórych pociągów relacji Częstochowa-Gliwice, Rybnik-Katowice, Katowice-Kraków i Katowice-Częstochowa.

Urząd Transportu Kolejowego zobowiązał kolejarzy do stworzenia takiej rezerwy taboru, by nie dochodziło do nagłego odwoływania pociągów. Śląski przewoźnik - jak tłumaczą jego przedstawiciele - wolał więc ograniczyć liczbę pociągów i powiadomić o tym pasażerów, niż narażać ich na kłopoty związane z nagłym odwoływaniem połączeń.

"Podjęte przez nas działania uchroniły pasażerów przed sytuacjami, gdy oczekując na peronie, nie mieli pewności, że ich pociąg przyjedzie" - podał Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach. Od 12 grudnia do 6 stycznia zakład uruchomił w sumie ok. 10 tys. pociągów, odwołując 66 w całej relacji i 35 na częściowym odcinku, z powodu braku sprawnego taboru.

Zaskoczony przedłużającym się zawieszeniem kursowania części pociągów jest marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz, który przypomina, że gdy w końcu listopada zarząd województwa akceptował projekt rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych, nie było mowy o planowanych zmianach. Marszałek zażądał od przewoźnika komunikacji zastępczej w godzinach zgodnych z rozkładem jazdy oraz zapewnienia takiej liczby miejsc, by komfort dojazdów do miejsc pracy i nauki się nie pogorszył.


Źródło: PAP

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Cz, 13 stycznia 2011, 19:37
Jak dobrze pójdzie to lotnisko w Pyrzowicach będzie taka perełką w naszym Regionie i warto wszelkie działania strategiczne budować o ten element ... ;)

W czwartek GTL, zarządca portu, przedstawił plany rozbudowy lotniska na najbliższe 20 lat. Jeśli wszystkie uda się zrealizować, Pyrzowice będą odprawiać ponad 7 milionów pasażerów rocznie (w 2010 było 2,4 mln). Zaledwie o 1,5 mln mniej niż Okęcie.


Źródło:
http://www.dziennikzachodni.pl/stronagl ... ,z,no.html
Załączniki
Pyrzowice.jpg
Wizja Pyrzowic - źródło DZ

Posty: 1379
Dołączył(a): Cz, 14 sierpnia 2008, 22:31
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze Pekin
PostNapisane: Cz, 13 stycznia 2011, 20:52
Naprawdę jest aż takie zapotrzebowanie na loty z Katowic i do Katowic? Ciężko mi uwierzyć zwłaszcza w to drugie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pt, 14 stycznia 2011, 14:03
Radek - wokół Pyrzowic jest spore skupisko ludzi (Zagłębie i Śląsk( więc nie ma się co dziwić ;)... poza tym niedaleko Częstochowa i ew. Kraków.. Potencjał ludzki więc istnieje

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 14 stycznia 2011, 21:12
Do mojej firmy w ciągu roku przylatuje conajmniej 10 ludków z zagranicy, tak więc jak w województwie jest podobnych firm tysiące więc nie łatwo sobie wyobrazić. Do tego ruch w drugą stronę (wakacje, rodzina). Ślązacy mają mnóstwo powiązań rodzinnych z Niemcami, tak więc te 2-3 mln to jest pestka .. ;)

Radosław Żurek napisał(a):Naprawdę jest aż takie zapotrzebowanie na loty z Katowic i do Katowic? Ciężko mi uwierzyć zwłaszcza w to drugie.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość