[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Komunikacyjne Zaglebie

Komunikacyjne Zaglebie

Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 8 listopada 2011, 08:31
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94 ... zowic.html

Wiadomo już, że połączenie Katowic z Pyrzowicami nie powstanie do 2014 roku, bo nie udało się skompletować całej koniecznej dokumentacji. - Inwestycja wywołuje duży opór społeczny. Wpłynęło kilka tysięcy skarg od mieszkańców - mówią przedstawiciele PKP PLK. - Ta kolej to bubel - odpowiadają samorządowcy.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94 ... z1d5qVLrGW

no i dobrze... :)
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 13 grudnia 2011, 11:10
http://slask.naszemiasto.pl/artykul/119 ... ,id,t.html
nie chodzi mi o tekst ale o mapkę załaczoną w nim
czy to aktualne? na kiedy planują dobudowę przystanków?
i co najdziwniejsze planują ponowne uruchomienie lini z Gołonoga pod Hutę? to moze i dalej przez Strzemieszyce, Maczki do Szczakowej? :)
Załączniki
4ee64ef686a3e_o.jpg
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Śr, 21 marca 2012, 10:21
nikt nie zauważył poprzedniego :idea:
no to ja znowu :D
Oczywiście uważam, ze taka droga zamiast Średnicówki przez Ludwik w kierunku Warpia/Mydlic jest do d

ALE

po kolei wg obrazka

1. droga zółta przedłużenie nowej Watta i Ludmiły - realna już teraz małym nakładem; jedyny problem to skrzyżowanie z Ostrogórską koło wiaduktu kolejowego
2. najistotniejsze z punktu widzenia sensu poszerzania Ostrogórskiej - linia kolejowa Południowy - Dańdówka; jeśli nie przebuduje się 600 metrów torów kolejowych z postawieniem wiaduktu nad Ostrogórską to cała inwestycja jest do d!
czy ktoś liczył ile kosztuje funkcjonowanie strzeżonego przejazdu kolejowego?
ile kosztują ciągłe remonty przejazdów przez tory?
ile stanie w korkach przed szlabanem?
a do tego kolej chyba też zamierza położyć nowe tory w tym miejscu (poprzednia wymiana była około 1979), także ułożenie ich w nowym miejscu 100 metrów dalej nie byłoby aż tak kolosalnie drogie!?
Chyba, że ktoś wie coś o czym nie wiem - czyli PKP zamiast w końcu wyremontować linię kolejową Sosnowiec - Bukowno ma plan ją porzucić dla złomiarzy? :evil:
3. wiadukt w Mysłowicach - chyba każdy wie że jest to mały tunelik na szerokość jednej furmanki i jeśli ktoś myśli, że przez tą dziuplę będzie biegł ruch "pseudo średnicówki dla Zagłębia" to jest szalony!
bo jak dotąd nikt nie powiedział o planach PKP i Mysłowic rozbudowy tego przejazdu z jednego pasa do czterech!
4. tą nową drogę proponowałem w internecie już daaawno temu;
uważam ją za bardzo sensowną i to niezależnie od wersji czy będzie obiecana kiedyś tam przez ślązaków średnicówka dla Zagłębia śladem Mikołajczyka (wtedy węzeł przy Przyjaciół Żołnierza) czy jej nie będzie a my sobie poszerzymy Ostrogórską zeby była szersza...
ta droga po prostu odciąża Ludwik i Gierka na już!
5. puszczając tory jak w punckie 2. mamy miejsce na drogę - przedłużenie Naftowej w kierunku Dębowej Góry.
tym samym mamy odciążenie Andersa - zamiast likwidacji tramwajów jak chce(chiał?) P.Haładus
6. mała przewiązka uatrakcyjniająca dla inwestorów syf obecnie panujący w tych okolicach po obu stronach Czarnej Przemszy

Także ogólnie plany inwestycji w Ostrogórską oceniam pozytywnie.
Uwzględniajac chęć Mysłowic i PKP do inwestycji może się okazać, że ta namiastka średnicówki (dla ubogich bo nie dotowanych zagłębiaków) może spełnić swoją rolę.
Ale tylko w przypadku realizacji inwestycji łącznie z PKP!
Sami bez PKP to proponuję zróbmy pierw 1 lub 4 lub 6 (albo wszystko :) każda znich w jakimś stopniu udrażniałaby miasto i mogłaby powstawać niezależnie) bo skończy się tak jak z dwupasmówką w pole od równie potrzebnego ronda na Dańdówce - jak na razie...
Będziemy wszyscy stali do Gierka przez szlabany aż do dziupi pod torami w Mysłowicach i dopiero po wydostaniu się z Zagłębia pojeździmy na dwu i trzypasmówkach po Śląsku...
Załączniki
RGierka4.jpg
poszerzenie Ostrogórskiej od Ronda Gierka

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Śr, 21 marca 2012, 12:14
Myślę że w 1 kolejności powinno się połączyć Mikołajczyka i Watta z Ostrogórską (rondem na Ostrogórskiej) ale nie na wysokości przejazdu kolejowego tylko bliżej Mysłowic koło oczyszczalni choćby z tego powodu że tam jest już most na Przemszy, co prawda trochę wąski na większy ruch ale już jest. Potem można drugie przęsło dostawić ;)

Takie rozwiązanie da najwięcej korzyści: odciąży Niwkę, odciąży rondo Ludwik i otworzy kawał terenu na inwestycje - tam są całe hektary po kopalni odkrywkowej ale do kogo to należy to nie wiem?

Z rozwinięciem Ostrogórskiej są 3 słabe punkty z czego 1,5 należy do Sosnowca. ;)
1. Przejazd kolejowy
2.Most na Brynicy
3. Wiadukt w Mysłowicach

Bez rozwiązania problemu nr 1 to projekt faktycznie o d. rozbić. :(
Przebudowa Ostrogórskiej z likwidacją przejazdu i rondo przed granicą z Mysłowicami, z przeprawą przez Przemszę i łącznikiem do Mikołajczyka i Watta może dać duży efekt, także z pozyskaniem terenu inwestycyjnego. Natomiast czy ten nowy układ komunikacyjny da wyjście na zewnątrz miasta już nie od nas zależy...
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pt, 23 marca 2012, 14:07
Mogę jeszcze do tego dodać, że niedługo dwa wiadukty nad linią kolejową z Południowego będą sie nadawały do rozebrania: w ciągu Mikołajczyka i Wojska Polskiego. Nie wiem kiedy, ale z przyczyn naturalnych może to nastąpić w każdej chwili i na obu wiaduktach równocześnie, Niwka, Modrzejów, Jęzor, Bór i Dańdówka mogą być odcięte od centrum. Przedłużenie Watta w kierunku Ostrogórskiej zapewniłoby jakiś dojazd...
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Śr, 11 lipca 2012, 23:35
EN57 popularnie zwany Kibel w barwach Zagłębia Dąbrowskiego:
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Cz, 12 lipca 2012, 08:01
no bardzo ładny :)
Avatar użytkownika
Posty: 88
Dołączył(a): N, 28 września 2008, 15:47
Lokalizacja: Czeladź- Piaski
PostNapisane: Cz, 12 lipca 2012, 21:28
Dalszy ciąg sprawy szybkiego połączenia kolejowego z Katowic do Pyrzowic.
Mieszkańcy protestują przeciwko budowie kolei na terenie ich gmin
wczoraj, 18:00
Katarzyna Nylec
Onet regiony

Połączenie kolejowe Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach wywołuje wiele kontrowersji. Od momentu pojawienia się oficjalnych informacji o planach realizacji inwestycji mieszkańcy gminy Bobrowniki i Ożarowic podnoszą protesty. PKP Polskie Linie Kolejowe nie zmieniły wypracowanej koncepcji i szybka kolej przecinać będzie gminę Bobrowniki.

- Nasz protest nie jest bezzasadny. Nie chcemy być miejscem tranzytowym. Widzimy bardziej zasadne rozwiązanie połączenia. Na przykład powiat tarnogórski podjął już stosowne uchwały w sprawie chęci przejęcia linii kolejowej na swoje terytorium - mówi Arkadiusz Ziemba, wójt gminy Bobrowniki.

Batalia o wycofanie linii kolejowej z terenu gminy Bobrowniki rozpoczęła się trzy lata temu. Mieszkańcy obawiają się, że przyjdzie im żyć pomiędzy nasypem kolejowym a autostradą. W poniedziałek samorządowcy powiatu będzińskiego i gminy Bobrowniki przedstawili nową propozycję przebiegu trasy. Miałaby ona prowadzić z Katowice przez Dąbrowę Górniczą, Mierzęcice, Siewierz, Zawiercie do Pyrzowic, dalej przez Miasteczko Śląskie, Tarnowskie Góry, Radzionków, Bytom do Katowic - z wykorzystaniem istniejących już trakcji kolejowych.

Stanowisko PKP PLK pozostaje jednak bez zmian. - Przebieg nowej linii kolejowej został uzgodniony z samorządem województwa i wpisany został do planu zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego. Projektujemy jej szczegółowy przebieg i opracowujemy dokumentację budowlaną na podstawie ekspertyzy przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego z 2007 roku, w której wskazano właśnie taki przebieg linii kolejowej - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Zakończenie prac nad dokumentacją projektową nastąpi na przełomie 2012 i 2013 roku. Wygląda więc na to, że protesty mieszkańców nie przyniosą efektów.

Linia w wybranym przebiegu: Katowice, Katowice Załęże, Chorzów Batory, Chorzów Miasto, Bytom Rozbark, Piekary Śląskie i Pyrzowice gwarantuje dojazd z centrum aglomeracji śląskiej na lotnisko w ciągu niespełna 30 minut. Pozostałe warianty wydłużają podróż do portu lotniczego o co najmniej kilkadziesiąt minut. - Opracowywana trasa to najkrótszy wariant połączenia kolejowego z najważniejszych miast Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego - ocenia rzecznik PKP PLK.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl ... omosc.html

Miałaby ona prowadzić z Katowice przez Dąbrowę Górniczą, Mierzęcice, Siewierz, Zawiercie do Pyrzowic,
Wyobrażacie sobie trasę ze stacjami wymienionymi w takiej kolejności :?: :D
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pt, 13 lipca 2012, 08:03
współcześni "dziennikarze" :D
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Pn, 8 października 2012, 13:14
Kliknij w miniaturkę, by powiększyć:

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN76-006 jako poc. os. KS40725 rel. Zawiercie - Gliwice

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN57-730 jako poc. os. KS40026 rel. Gliwice - Częstochowa

Obrazek
04-10-2012 | Sosnowiec [D29-1] | EN75-001 jako poc. os. KS40023 rel. Częstochowa - Gliwice
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron