Strona 3 z 5

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Pt, 13 listopada 2009, 23:39
przez Zenon Lusus
Jak podaje gazeta Eurobild developer powierzchni magazynowej planuje budowę na terenie Śląska, więc ciekawe czy znalazł się jakiś ciekawy teren pod inwestycję w Zagłębiu ... ;)

Plany inwestycyjne Gazeley
Spółka Gazeley, która pojawiła się na polskim rynku w 2008 roku, na 2010 rok planuje uruchomienie co najmniej dwóch projektów budowy magazynów w systemie build to suit - informuje portal eurobuild.pl. Spółka posiada także zabezpieczone grunty pod inwestycje w rejonie Warszawy, Śląska, Polski północnej oraz Wrocławia, na których może powstać nawet 0,5 mln m2 powierzchni magazynowych.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: N, 15 listopada 2009, 00:04
przez Radosław Żurek
http://www.psary.pl/?nr=202

ten pseudoŚląsk to mogą być zagłębiowskie Psary

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: N, 15 listopada 2009, 19:39
przez Zenon Lusus
Mysłowickie centrum logistyczne Panattoni ściąga coraz więcej firm z okolicy, również aktualnie prowadzących działalność w innych lokalizacjach .. ;)

Inter Cars SA uruchomiła ostatnio Regionalne Centrum Dystrybucji (RCD) w Mysłowicach na Śląsku.
- Dynamiczny rozwój sieci dystrybucyjnej Inter Cars SA, zarówno na Śląsku jak i w krajach leżących za naszą południową granicą sprawił, że zarząd spółki postanowił przenieść Regionalne Centrum Dystrybucji (RCD) z Tychów (8 500 m2) do nowoczesnego magazynu w Panattoni Park Mysłowice, o pow. 14 400 m2. To piąte RCD Inter Cars, które powinno podnieść serwis logistyczny oferowany naszym klientom - mówi Wojciech Milewski, członek zarządu Inter Cars SA.

Regionalne Centrum Dystrybucji Inter Cars SA obecnie jest największym centrum logistycznym na Górnym Śląsku. Atutem jest doskonała lokalizacja bezpośrednio przy drodze ekspresowej S1 w pobliżu istniejącego węzła z autostradą A4.

W obiekcie zatrudnionych jest ponad 160 pracowników. RCD pracuje na 3 zmiany i obsługuje polskie filie Inter Cars oraz Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię. W ofercie są części do samochodów osobowych i ciężarowych, części i akcesoria do motocykli, części do samochodów terenowych, wyposażenie warsztatów i inne akcesoria motoryzacyjne. Na chwilę obecną jest to ok. 73 tys. pozycji.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Śr, 20 stycznia 2010, 21:38
przez Zenon Lusus
Już niedługo powierzchnia logistyczna w Zagłębiu może się wzbogacić o obiekt zlokalizowany w Sosnowcu przy ul. Baczyńskiego, o czym pisze portal WNP... ;)

Spółka Inwestycje CL prowadzi przygotowania administracyjne związane z planowanym zagospodarowaniem nieruchomości w Sosnowcu (woj. śląskie).
Przedsięwzięcie obejmie budowę dwóch hal magazynowo-produkcyjnych o powierzchni blisko 17 tys. mkw. Prace zlokalizowane zostaną na terenie przy ulicy Baczyńskiego.

Przypomnijmy, że informowaliśmy o przygotowaniach spółki do budowy centrum logistycznego na 32 ha w Rudzie Śląskiej.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Wt, 2 lutego 2010, 21:28
przez Zenon Lusus
Trwa rozbudowa centrum logistycznego Panattoni w Czeladzi .. ;)

Panattoni Europe, rozpoczął drugą fazę Panattoni Park Czeladź. Deweloper buduje drugi budynek centrum dystrybucyjnego, o powierzchni 20 tys. m2, do którego wprowadzą się firmy Huhtamaki i Specjał.
Rozpoczęła się budowa II fazy Panattoni Park Czeladź, w której powstanie budynek o powierzchni 20 tys. m2. Najemcą 12 tys. m2 została firma Huhtamaki, globalny dostawca specjalistycznych opakowań jednostkowych.

Kolejnym najemcą w nowym budynku zostanie przedsiębiorstwo z branży spożywczej Specjał, które wynajęło 4 tys. m2. Panattoni Park Czeladź leży przy drodze krajowej nr 86 z Warszawy do Cieszyna, w pobliżu skrzyżowania z drogą 88 z Bytomia do Olkusza.

Centrum znajduje się niedaleko skrzyżowania autostrady A4 z drogą ekspresową S1. Najemcą pierwszego budynku, o powierzchni 15 tys. m2, jest firma Saint-Gobain Sekurit HanGlas Polska.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: N, 7 lutego 2010, 23:29
przez Leszek Maszczyk
No proszę, to A4 i S1 przenieśli i przebiegają teraz przez Czeladź? A my pod tym lasem nic nie wiemy :lol:

Jeszcze niedawno to skrzyżowanie było w Mysłowicach.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Śr, 10 lutego 2010, 22:38
przez Zenon Lusus
Jakby podali droge nr 88 lub 4 (nie jestem pewien, ale chyba obecnie takie ma oznaczenie) to wtedy potencjalni najemcy na pewno by sie nie rzucili, a tak to kto wie... ;) Czasami zrobienie takiej pomylki niewiele kosztuje, a efekty marketingowe moga byc olbrzymie ... :lol:

Leszek Maszczyk napisał(a):No proszę, to A4 i S1 przenieśli i przebiegają teraz przez Czeladź? A my pod tym lasem nic nie wiemy :lol:

Jeszcze niedawno to skrzyżowanie było w Mysłowicach.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Cz, 11 lutego 2010, 23:26
przez Leszek Maszczyk
Za prosto by było, jakby to tylko dwie drogi były :lol:
To jest skrzyżowanie DK86, DK4 i DW910 :mrgreen:

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Wt, 16 lutego 2010, 18:46
przez Jacek Sosna
Coś mi się wydaje, że zarówno Będzin, Czeladź jak i Dąbrowa Górnicza mają już więcej powierzchni logistycznej niż Sosnowiec :mrgreen: A w przeliczeniu na jednego mieszkańca to już zupełnie Sosnowiec zostaje w tyle, chociaż ze wszystkich miast ma najlepszą lokalizację. :ugeek:

Zenon Lusus napisał(a):Jakby podali droge nr 88 lub 4 (nie jestem pewien, ale chyba obecnie takie ma oznaczenie) to wtedy potencjalni najemcy na pewno by sie nie rzucili, a tak to kto wie... ;) Czasami zrobienie takiej pomylki niewiele kosztuje, a efekty marketingowe moga byc olbrzymie ... :lol:

Leszek Maszczyk napisał(a):No proszę, to A4 i S1 przenieśli i przebiegają teraz przez Czeladź? A my pod tym lasem nic nie wiemy :lol:

Jeszcze niedawno to skrzyżowanie było w Mysłowicach.

Re: Logistyczne Zaglebie

PostNapisane: Pn, 26 kwietnia 2010, 22:23
przez Zenon Lusus
Tesco miało wybudować w Sosnowcu centrum dystrybucyjne, ale po nieudanych negocjacjach przenosi się na zachodnią część województwa - w kierunku Gliwic .. a szkoda ... :(

Firma deweloperska Panattoni wybuduje na zlecenie sieci sklepów Tesco gigantyczny kompleks dystrybucyjny o powierzchni magazynowej 57 tys. mkw. Budowa obiektu już ruszyła, a jej zakończenie planowane jest na październik br. Koszt budowy to 40 mln euro (ok. 160 mln zł).
Magazyn powstanie na działce o powierzchni 12,8 ha przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 w Gliwicach i posłuży sieci jako centrum dystrybucyjne na Polskę południową. Będzie zaopatrywał sklepy Tesco nie tylko w aglomeracji śląskiej, ale w całej południowej Polsce: od Rzeszowa po Zieloną Gorę. Magazyn będzie w stanie obsłużyć ponad 250 sklepów sieci.

W obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. znajdzie się m.in. chłodnia o powierzchni 13,8 tys. mkw. i biura o powierzchni 3 tys. mkw.

Centrum będzie działało non stop, trzy zmiany na dobę. Docelowo, po osiągnięciu pełnej wydajności magazynu, w całym obiekcie w Gliwicach będzie zatrudnionych około 1000 pracowników. Na jednej zmianie równocześnie będzie pracowało aż 300 osób.

Deweloper zapewni również wysoki standard infrastruktury drogowej wokół obiektu, magazyn będzie otaczała betonowa płyta, taka jak na lotniskach. Pojemny parking pomieści równocześnie 440 samochodów osobowych, 80 naczep oraz 36 TIR-ów. Obiekt będzie wyposażony we własną stację paliw oraz warsztat i myjnię dla naczep. Inwestycja zostanie oddana do użytku jeszcze w 2010 roku.

Sieć Tesco ma obecnie w Polsce ok. 350 sklepów oraz 3 centra dystrybucyjne. Na 2010 r. brytyjski operator chce wydać na inwestycje ok. 800 mln zł w tym ok. 160 mln zł na nowe centrum dystrybucyjne, 150 mln zł na remonty sklepów, pozostałe 490 mln zostanie wydane na budowę 50 nowych sklepów w rożnych formatach.