Re: Euroterminal Sławków - Brama Zagłębia

Jak podaje portal WNP Terminal Slawkow rowniez troszke ucierpial na trwajacym wlasnie kryzysie finansowym ..
"... PKP LHS podaje, że ubiegłoroczny plan wielkości przewozów został wykonany w 96 procentach. Szerokim torem przewieziono prawie 8,4 mln ton ładunków. A jak spółka PKP LHS rozpoczęła ten rok?
Łącznie w eksporcie i imporcie przewieziono tylko 424 tys. ton towarów ( w normalnych czasach przewożono miesięcznie szerokim torem ok. 480 tys. ton). W lutym spadek był jeszcze większy - do 298 tys. ton.
- Nadal odczuwamy załamanie w przemyśle hutniczym - mówi Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP LHS - Sytuacja jest trudna, ale mamy nadzieję, że pod koniec I półrocza br. wzrośnie zapotrzebowanie na produkty stalowe, chociażby w budownictwie. Przewozy rudy żelaza kształtowały się dotychczas na poziomie 60-70 procent wszystkich realizowanych przewozów linią LHS. Brak przewozów rudy żelaza obrazuje skalę problemu, z którym się borykamy. Liczymy, że zła passa w przewozach zmieni się wraz z poprawą sytuacji na rynku stali. Nie znamy tylko odpowiedzi na pytanie: kiedy? - dodaje Tracichleb.
Spółka PKP LHS, mimo tych kłopotów, zamknęła rok 2008 z wynikiem finansowym netto prawie 21 mln zł. Plan zakładał większy zysk, jednak kryzys, którego znamiona odczuwano wyraźnie w IV kwartale, zweryfikował zamierzenia. Mimo to, planuje się w tym roku inwestycje o wartości 39 mln zł, przy czym będzie to głównie modernizacja taboru (kontynuacja umów zawartych w 2008 r.).
Warto także odnotować reaktywację pociągu transportu kombinowanego "Jarosław" w relacji Kijów - Sławków - Kijów. Promocyjny przejazd odbył się 29 marca br. Na specjalnych platformach kolejowych transportowanych było 15 ładownych samochodów TIR. Obsługę spedycyjną pociągu po stronie polskiej zapewnił Euroterminal CZH w Sławkowie.
Pociąg "Jarosław" uruchomiony w 2003 r. po dwóch latach został zawieszony w kursowaniu z przyczyn ekonomicznych. Promocyjny kurs odbył się w ramach projektu "tiry na tory" realizowanego wspólnie przez stronę ukraińską i polską. W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5 proc. przewozów kolejowych, gdy w większości krajów Europy Zachodniej średnio kilkanaście procent ..."

"... PKP LHS podaje, że ubiegłoroczny plan wielkości przewozów został wykonany w 96 procentach. Szerokim torem przewieziono prawie 8,4 mln ton ładunków. A jak spółka PKP LHS rozpoczęła ten rok?
Łącznie w eksporcie i imporcie przewieziono tylko 424 tys. ton towarów ( w normalnych czasach przewożono miesięcznie szerokim torem ok. 480 tys. ton). W lutym spadek był jeszcze większy - do 298 tys. ton.
- Nadal odczuwamy załamanie w przemyśle hutniczym - mówi Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP LHS - Sytuacja jest trudna, ale mamy nadzieję, że pod koniec I półrocza br. wzrośnie zapotrzebowanie na produkty stalowe, chociażby w budownictwie. Przewozy rudy żelaza kształtowały się dotychczas na poziomie 60-70 procent wszystkich realizowanych przewozów linią LHS. Brak przewozów rudy żelaza obrazuje skalę problemu, z którym się borykamy. Liczymy, że zła passa w przewozach zmieni się wraz z poprawą sytuacji na rynku stali. Nie znamy tylko odpowiedzi na pytanie: kiedy? - dodaje Tracichleb.
Spółka PKP LHS, mimo tych kłopotów, zamknęła rok 2008 z wynikiem finansowym netto prawie 21 mln zł. Plan zakładał większy zysk, jednak kryzys, którego znamiona odczuwano wyraźnie w IV kwartale, zweryfikował zamierzenia. Mimo to, planuje się w tym roku inwestycje o wartości 39 mln zł, przy czym będzie to głównie modernizacja taboru (kontynuacja umów zawartych w 2008 r.).
Warto także odnotować reaktywację pociągu transportu kombinowanego "Jarosław" w relacji Kijów - Sławków - Kijów. Promocyjny przejazd odbył się 29 marca br. Na specjalnych platformach kolejowych transportowanych było 15 ładownych samochodów TIR. Obsługę spedycyjną pociągu po stronie polskiej zapewnił Euroterminal CZH w Sławkowie.
Pociąg "Jarosław" uruchomiony w 2003 r. po dwóch latach został zawieszony w kursowaniu z przyczyn ekonomicznych. Promocyjny kurs odbył się w ramach projektu "tiry na tory" realizowanego wspólnie przez stronę ukraińską i polską. W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5 proc. przewozów kolejowych, gdy w większości krajów Europy Zachodniej średnio kilkanaście procent ..."