Komunikacja miejska (KZK GOP itp.)

Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Śr, 10 czerwca 2009, 17:35
jak czytam takie teksty to zastanawiam się, czy ktokolwiek z osób odpowiedzialnych za działania kiedykolwiek w przeciągu krótszego czasu jechał jakimś środkiem komunikacji o którym pisze
ja np czasem jeżdżę pociągiem i dla mnie jest dość jasne czemu bilety strefowe nie spowodowały wzrostu zainteresowania koleją
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Śr, 10 czerwca 2009, 20:27
Odpowiedź nasuwa się sama np. po zajrzeniu do BIPu KZK GOP i ujrzeniu tam przetargu na dostawę aut osobowych, nie byle jakich!
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 88
Dołączył(a): N, 28 września 2008, 15:47
Lokalizacja: Czeladź- Piaski
PostNapisane: Cz, 18 czerwca 2009, 10:33
Kolejny obrazek nadający się do wzięcia udziału w kampanii promującej korzystanie z usług KZK GOP :lol: :lol: :lol:
http://img31.imageshack.us/img31/9563/przystanek.png
wzięte z artykułu: http://www.sosnowiec.info.pl/informacje ... ,1,4,14687
A najlepsze jest to, że kolega z Gliwic po obejrzeniu zdjęcia stwierdził, że u nich taki przystanek to marzenie, bo przynajmniej jest gdzie usiąść i schronić się przed deszczem no i nie trzeba za tramwajem wybiegać na środek jezdni :D W Gliwicach przystanki tramwajowe ograniczają się głównie do znaku i tablicy rozkładu co i tak od września będzie już tylko miłym wspomnieniem.
Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Cz, 18 czerwca 2009, 12:36
wygląda jak po uderzeniu meteorytu
Avatar użytkownika
Posty: 202
Dołączył(a): Cz, 18 września 2008, 15:52
Lokalizacja: 50.279 °N, 19.120 °E
PostNapisane: Cz, 18 czerwca 2009, 13:03
takie rzeczy tylko w mieście 41-200

Posty: 1379
Dołączył(a): Cz, 14 sierpnia 2008, 22:31
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze Pekin
PostNapisane: So, 20 czerwca 2009, 18:01
Zagórze pętla 15ki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: So, 20 czerwca 2009, 19:07
Dokładnie, a tu coś masz na ten temat: http://www.sosnowiec.info.pl/informacje ... ,1,4,14687 .
Obrazek
Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 23 czerwca 2009, 12:01
Po tym, jak z tramwajów zrezygnowały Gliwice, reformy systemu komunikacji domaga się Zagłębie. - Najlepiej, jak za Brynicą będziemy na swoim – coraz głośniej mówią samorządowcy. Dyskusję wywołał poseł Platformy Obywatelskiej Grzegorz Dolniak. Według niego jedynym rozwiązaniem fatalnego stanu infrastruktury tramwajowej jest utworzenie własnej spółki tramwajowej.

Pomysł trafił na podatny grunt, bo tramwaje od kilku miesięcy przeżywają ciężkie chwile. Kolejne miasta tną połączenia szynowe, bo – jak tłumaczą – taki rodzaj transportu jest zbyt drogi.

Wszystkich przebiły ostatnio Gliwice, które wkrótce całkiem zrezygnują z tramwajów i zastąpią je autobusami. Przedstawiciele miasta nie ukrywali, że jednym z powodów było niedoinwestowanie infrastruktury. – Od lat prawie wszystkie pieniądze idą na modernizację trasy z Katowic do Bytomia. My nie dostajemy prawie nic – skarżyli się w Gliwicach.

Tak samo pomysł utworzenia odrębnej spółki, która mogłaby być firmą córką Tramwajów Śląskich, argumentują w Zagłębiu. – To może być światełko w tunelu dla miast, które coraz częściej nie mogą pozwolić sobie na rosnące z roku na rok horrendalne koszty dotacji do komunikacji zbiorowej, a szczególności do Tramwajów Śląskich SA. Samorządy nie mogą być zakładnikami części związkowych działaczy, wykorzystujących tę trudną sytuację. Czas na rozwiązania systemowe. Utworzenie nowej, zagłębiowskiej spółki może okazać się korzystne i zapewni zagłębiowskim gminom, w tym Będzinowi, większe możliwości wpływania na komunikację tramwajową – podkreśla Radosław Baran, prezydent Będzina. Miasto od początku marca skróciło kursowanie linii nr 27 i 28. Powodem były zbyt duże koszty połączeń.

Utworzenie nowej spółki popiera też starosta będziński Adam Lazar. Obiecał w tej sprawie poparcie finansowe. – Możemy wspierać połączenia między gminami. Starostwo stać, żeby wydać na ten cel około 1 mln zł – podkreśla Lazar i jak dodaje, nie chodzi tylko o problemy tramwajowe. – Widać, że cały KZK GOP jest niewydolny. Dla mniejszych gmin wydawanie na transport kilkunastu procent z własnego budżetu to zbyt duże obciążenie. Ostatnio Sławków zrezygnował z jednego z połączeń autobusowych. Taniej wychodzi zapewnienie własnych połączeń obsługiwanych przez minibusy – podaje przykład Lazar. W Sosnowcu również nie wykluczają takiego rozwiązania. – Jednak na razie najważniejszą sprawą jest oddłużenie tramwajów. Dopiero wtedy możemy realnie rozważać, czy działalność jednej spółki na tak dużym obszarze wystarcza – mówi Ryszard Łukawski, zastępca prezydenta Sosnowca. – Teraz jest tak, że w Tramwajach Śląskich większościowy udział mają miasta z drugiej strony Brynicy. To rodzi niedosyt, bo decyzje odnoście modernizacji infrastruktury tramwajowej mogą zapadać bez naszego udziału. I widać tego efekty. Od lat w Zagłębiu nie wykonano żadnych znaczących modernizacji torowisk tramwajowych – dodaje Łukawski.

Źródło: Jacek Madeja, Tramwaje nie śląskie, ale zagłębiowskie?, „Gazeta Wyborcza”, Katowice, 22.06.2009r., s. 4


Wg. mnie pomysł słuszny i nie ma tu do rzeczy Zagłębie czy Śląsk, ale po prostu KZKGOP jest molochem który trzeba rozbić na mniejsze jednostki...

Ze Śląskiem jeśli chodzi o tramwaje łączy nas jedynie linia 15... po co więc nasze władze mają się zajmować śląską częścią infrastruktury i vice versa? Chodzi po prostu o efektywność zarządzania - decentralizację...
To, że byłyby dwie osobne jednostki nie wyklcuza współpracy między nimi i wspólnego ubiegania się o zewnętrzne środki...
Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Wt, 23 czerwca 2009, 12:12
jedynie 15tka
ale tą drogę w krótszym czasie za taką samą cenę można pokonać pociągiem
(już nie wspominając, jak chciałoby się np z Będzina do Katowic dostać - oczywiście w takim wypadku tramwaj jest droższy i o wiele mniej wygodny - pomijając poziom usług PKP - to w tym wypadku wychodzą lepiej niż tramwaje)
Avatar użytkownika
Posty: 225
Dołączył(a): Pn, 6 października 2008, 13:27
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 23 czerwca 2009, 12:29
od dawna popieram taki pomysł - "Tramwaje Zagłębiowskie" :)

PS
oprócz wspólnie obsługiwanej 15-tki (dalej by tak mogło zostać)
jest tramwajka 26 która za rzeką ma pętle
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron