[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Komunikacja miejska (KZK GOP itp.)

Komunikacja miejska (KZK GOP itp.)

Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Wt, 7 kwietnia 2009, 13:00
tak to jest - bycie u zbiegu wielu szlaków komunikacyjnych stanowi problem
przynajmniej tutaj
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 7 kwietnia 2009, 15:50
Krótko mówiąc Bądzin wypina dupę na inne gminy i ich mieszkańców. Przez Będzin przejeżdżają wszystkie linie tramwajowe należące do RK-1. Postanowiono trochę sobie powycinać. Do Bądzinia także zjeżdżają się wszystkie linie autobusowe z okolicznych wsi. A jako, że dużo takowych, to i linii musi być dużo. Efekt? Wycinając tak sobie, niektórzy moi znajomi muszą wychodzić 5 min przed zakończeniem lekcji i biec na przystanek, bo następny autobus jest za 1, albo 2h. Patrząc na niektóre linie można je porównań do PKS. Kilka kursów na dzień i mamy z głowy daną wieś, a koszty minimalne. Zachowanie władz miasta pozostało w średniowieczu, wraz z budową zamku. Bo nikt chyba teraz nie będzie wycinał linii, aby biedni ludzi musieli przesiadać się 5 razy, albo jechać do Będzina przez Bytom i Katowice!!!

Szkoda, że nikt nie wyliczy, gdyby obciąć pensje Panu Prezydentowi i innym urzędasom, tak do normy w Tramwajach - 1,5 tyś. Jakaż byłaby to ekonomia w dobie kryzysu!
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 14 kwietnia 2009, 22:15
Między 6, a 14 kwietnia, PKM Sosnowiec testował autobus Solaris Urbino 18 Hybrid II generacji (czyli najnowszej). Cacko to warte 1 800 000 zł posiada 1 silnik spalinowy oraz 2 silniki elektryczne. Hybrydowa technologia pozwala wytwarzać energię elektryczną podczas hamowania pojazdu, która gromadzona jest do baterii znajdujących się na dachu pojazdu i wykorzystaniu jej przy ruszaniu z miejsca. Pozwala to na oszczędne spalanie, bo autobus ten jest w stanie spalać do 24% mniej paliwa niż zwykły autobus. Hybryda posiada 44 miejsca siedzące, 110 stojących oraz 1 dla inwalidy; 4 drzwi oraz ponad 18 metrów długości. Co więcej, cała gama Solarisów posiada 100% niskiej podłogi (tj. na wysokości nie przekraczającej 330mm nad powierzchnią jezdni) oraz funkcję przyklęku. Krótko mówiąc, autobusy marki Solaris, w szczególności Hybryda są jednymi z najlepszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku.

Obsady Hybrydy podczas testów w Sosnowcu:
06.04.2009 - linie 825 i 835
07.04.2009 - linia 815
08.04.2009 - linia 723
09.04.2009 - linia 723
10.04.2009 - linia 35
11.04.2009 - linia 35
12.04.2009 - linia 723
13.04.2009 - linia 35
14.04.2009 - linia 723

Oto kilka zdjęć z dzisiejszego, ostatniego dnia na testach w PKM Sosnowiec:
DSCN1881.JPG
Linia 723, Zagórze Zajezdnia

DSCN1883.JPG
Hybryda na 723 od dupy strony ;)

DSCN1884.JPG
Wnętrze Hybrydy

DSCN1887.JPG
Hybryda od przodu wraz z rzeszą fotografujących, w tym i autora zdjęcia w odbiciu szyby oraz Jelcz M121I Mastero także w odbiciu. Z kolei poznańskie blachy zdradzają, że autobus tylko gości w Zagłębiu

DSCN1889.JPG
Prawa burta w dalszym ciągu w zagórskiej zajezdni

DSCN1890.JPG
Solaris Urbino 18 Hybrid w całej swej okazałości wraz z kluczowymi bateriami umieszczonymi na dachu

DSCN1891.JPG
Znów tyłek Hybrydy, ale tym razem uwagę należy zwrócić na wentylatory pilnujące odpowiedniej temperatury baterii. Warto zauważyć, że wreszcie zdecydowano się zamontować diodowe wyświetlacze (pomarańczowe), które są znacznie lepiej widoczne, niż mozaikowe (zielone).

DSCN1893.JPG
Prawa burta Hybrydy gości na przystanku Czeladź Wojkowicka Pętla i odpoczywa przed wyjazdem w zawiłą trasę linii 723

DSCN1894.JPG
Może i zachodzi przy zakręcie, ale kieruje się nią znacznie lepiej niż deskorolką (czyli autobusem 15 metrowym)

DSCN1895.JPG
"Jelcz piękny, jak piękna dziewczyna"
Ojj, w porównaniu z Solarisem, to stara dupa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Wt, 14 kwietnia 2009, 23:54
bardzo fajnie, że Michał wrzuciłeś tą fotke - zaciekawił mnie ten bus ale nie mialem okazji by gio ogladac z bliska ani sie nim przejechac

Na chwile obecną to jednak sfera marzeń - za drogi jest po prostu
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Śr, 15 kwietnia 2009, 16:17
Po pierwsze za drogi, po drugie we wszystkich przetargach na zagłębiowskie linie są wymagania na tabor typu B, BN, C, lub CN, przy czym przy wymaganiach na C i CN określone jest to zapiskiem "autobusy o długości nie mniejszej niż 15m". Poza tym podobno w PKM nie ma odpowiednich kanałów dla autobusów 18 metrowych, choć kilka MAN'ów NG 312 jeździ. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 19 maja 2009, 16:49
Pod koniec listopada PKM Sosnowiec zrobiło przetarg na zakup 6 nowych autobusów. Choć przewoźnik wymagał znowu autobusów 15 metrowych (to te z dwoma osiami z tyłu), tak nowością są zamontowane kamery w przestrzeni pasażerskiej. Niestety klimatyzacji nie doczekaliśmy się jeszcze i póki co musimy poczekać. Przetarg wygrała firma Solaris Bus&Coach. Wczoraj pierwsze 4 pojazdy dotarły już na zajezdnię w Zagórzu. Kilka zdjęć:

Nowe SU15 III (1).jpg

Nowe SU15 III (2).jpg

Nowe SU15 III (3).jpg

Nowe SU15 III (4).jpg

Nowe SU15 III (5).jpg


Póki co nie wiadomo jeszcze do których zajezdni będą porozdzielane pojazdy i na jakich liniach będą jeździły.


Kiedyś PKM Sosnowiec zdecydował się wprowadzić na okres próbny kamery w kilku pojazdach marki MAN NL 2x2, jednak później zdemontowano kamery.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 19 maja 2009, 19:06
Portal Zagłębie.info pisze o nowym nabytku PKM Sosnowiec:

Jeszcze w tym tygodniu, na ulice Zagłębia mają wyjechać cztery, zupełnie nowe autobusy, które uzupełnią dotychczasowy tabor. Kolejne pojawią się najprawdopodobniej jeszcze w czerwcu. W Sosnowcu podróże autobusami są coraz przyjemniejsze. Większość pojazdów, w które wyposażone jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, to najnowsze autobusy firmy Solaris. Pozostałe wkrótce znikną z ulic.

Już w tym tygodniu tabor zostanie uzupełniony o cztery, zupełnie nowe pojazdy marki Solaris. - Są one bardzo podobne do tych, które od dwóch lat jeżdżą po ulicach naszego miasta - tłumaczy Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM. - Wyróżnia je to, że będą monitorowane wokół, jak i wewnątrz autobusu. Zapewne dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo. Mają one ekologiczny układ napędowy, a kabina kierowcy jest klimatyzowana - dodał.

Dotychczas tego typu autobusów było 35. Teraz ich liczba wzrośnie do 41. Cztery, nowe pojazdy będą wspomagały w szczególności linię 815, a także 808 i 807. W weekendy także linię 35. Kolejne dwa, mają zostać odebrane do końca czerwca, jednak jak przewiduje Piotr Drabek powinno to nastąpić zdecydowanie wcześniej. Koszt jednego autobusu to milion złotych, cześć jednak dofinansowuje Unia Europejska.

W Sosnowcu przez dziewięć dni testowany był również autobus z napędem hybrydowym, a wyniki prób były bardzo dobre. - Jego testy wyszły nad wyraz dobrze, a parametry podane przez producenta zostały spełnione z nawiązką - powiedział dyrektor. Jego zdaniem jednak, na razie nie ma szans na to, aby tego typu autobusy jeździły w Zagłębiu. - Póki co, jest to próba wylansowania tego trendu i niewiele miast się na to zdecydowało.

O tym, że "hybrydy" nie wyjadą na ulice, decyduje w głównej mierze ich cena. Autobus z tego typu napędem jest zdecydowanie droższy od swojego poprzednika i kosztuje nawet 1,5 miliona złotych.



Jeszcze w tym tygodniu mają wyruszyć na trasę. Będą obsługiwać następujące linie:
Zajezdnia Zagórze:
linia 815 - dni robocze
linia 35 - dni wolne

Zajezdnia Gołonóg:
linia 808 - prawdopodobnie codziennie
linia 807 - prawdopodobnie codziennie


Nie wiem jeszcze jaki będzie przydział autobusów. Jeżeli po 2 autobusy, wnioskować będzie można, że 815 dostanie 2 brygady, lub jeszcze jakaś dodatkowa linia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 26 maja 2009, 19:56
Choć to nie nasz rejon, tak informacja na tyle ważna i przykra, że pozwolę sobie ją tutaj przytoczyć:

GW napisał(a):KZK zatwierdził likwidację tramwajów w Gliwicach
W czwartek KZK GOP przychylił się do wniosku Gliwic o likwidację linii tramwajowych nr 1 i 4. Jedynych linii tramwajowych w mieście.
Tramwaj na ul. Zwycięstwa będzie po wakacjach tylko wspomnieniem

- Na terenie miasta Gliwice kursujące tam dotychczas linie tramwajowe zastąpione zostaną przez komunikację autobusową. Niskopodłogowe autobusy jeździć będą tą samą trasą i z tą samą częstotliwością, jak tramwaje - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK GOP.

Autobusy pojadą za tramwaje w wakacje - by zmiany nie były dla pasażerów zaskoczeniem. Do tego czasu miasto ma przygotować przystanki na trasie linii autobusowych.

Władze Gliwic jako główny powód rezygnacji z tramwajów podają rachunek ekonomiczny - linie wymagają dużych nakładów na modernizację, zastąpienie ich autobusami jest od modernizacji tańsze.


http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,72739,6652932,KZK_zatwierdzil_likwidacje_tramwajow_w_Gliwicach.html

Przykre. Polecam poczytać komentarze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: So, 30 maja 2009, 12:56
Wreszcie coś pozytywnego się dzieje, a przynajmniej próbuje się dziać, choć na razie tylko na poziomie rozmów:

sosnowiec.info.pl napisał(a):Od kilku już lat wojna tramwajowa wstrząsa Będzinem, ale ostatnio - nabrała na sile. Grupa inicjatywna pod patronatem związków zawodowych z będzińskiej zajezdni zebrała już 6 tys. podpisów mieszkańców Będzina pod wnioskiem o ogłoszenie referendum w sprawie odwołania Radosława Barana z urzędu prezydenta Będzina.

Głównym powodem tej akcji jest według jej organizatorów systematyczna likwidacja komunikacji tramwajowej w Będzinie przez prezydenta Barana. Niedawno radni (bez radnych SLD i radnego PiS) w geście solidarności z prezydentem wystosowali apel, w którym podkreślili, że decyzja o zmianach (ograniczeniach) w funkcjonowaniu tramwajów podejmowana była wspólnie przez prezydenta i radę miejską.

Wczoraj starosta będziński, Adam Lazar zaapelował do radnych i prezydenta Będzina o przejęcie pakietu akcji Tramwajów Ślaskich Spółka Akcyjna. Według starosty, posiadanie tych akcji przez miasto przywróci możliwość wpływania będzińskiej społeczności na dalsze losy komunikacji tramwajowej w Zagłębiu a także na przyszłość zajezdni tramwajowej. Starosta uważa też, że w obecnej chwili pojawiła się też wyjątkowa okazja do wynegocjowania darmowego przejęcia pakietu akcji Tramwajów Śląskich od rezygnujących Gliwic.

Dzisiejsze argumenty o tramwajowej nieopłacalności jutro mogą okazać się śmieszne i anachroniczne. Przejmując akcje Tramwajów Śląskich wykażemy się mądrością i rozwagą, a równocześnie uzyskamy rzadką szansę na odwrócenie niebezpiecznych tendencji, naprawienie popełnionych błędów i przywrócenie obywatelskiego zaufania! - czytamy w apelu starosty do prezydenta i radnych Będzina.

W odpowiedzi na apel starosty - prezydent Będzina, Radosław Baran i przewodniczący Rady Miejskiej, Waldemar Szydło przyjęli stanowisko, w którym informują, że Rada Miejska w Będzinie już dwukrotnie i jednogłośnie zdecydowała o nieprzejęciu akcji Tramwajów Śląskich S.A.

Mówienie o odkupywaniu udziałów za rzekomo „nieduże pieniądze” świadczy o nieznajomości tematu - uważają prezydent i przewodniczący RM - a ewentualne przejęcie akcji jest przystaniem na podejmowanie kolejnych olbrzymich zobowiązań finansowych. Jeśli starosta będziński jest przekonany o konieczności podjęcia podobnego kroku liczymy na to, że Starostwo Powiatowe w Będzinie włączy się w finansowanie komunikacji międzygminnej o co już wcześniej zabiegało miasto Czeladź. Będzin, niezależnie od tego kto jest posiadaczem akcji Tramwajów Śl. SA, nadal będzie płacił wielomilionowe dotacji do funkcjonowania tramwajów.

Poseł Grzegorz Dolniak odbiera apel starosty będzińskiego do prezydenta i radnych Będzina w kategorii zaczynu do szerokiej dyskusji na temat komunikacji zbiorowej w całym Zagłębiu Dąbrowskim.
- Nie możemy zostawić Będzina – miasta tranzytowego w funkcjonującym systemie komunikacyjnym - samego z poważnym problemem. Powinniśmy zastanowić się nad stworzeniem komunikacji zagłębiowskiej. Mamy ku temu warunki – zajezdnię i PKM Sosnowiec. Oczywiście, że przejęcie akcji Tramwajów Śl. nie rozwiąże problemu nakładów Będzina na komunikację tramwajową. Co innego tworzenie odpowiedniego klimatu dla komunikacji zbiorowej, a zupełnie inną sprawą jest rozpisanie tego na nuty. Nie budujmy niepotrzebnych emocji, a rozmawiajmy ze sobą. Na pewno wszystkim w Będzinie zależy na komunikacji zbiorowej, ale problemem jest brak środków – powiedział dla sosnowiec.info.pl poseł Dolniak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: So, 30 maja 2009, 22:08
Puls Biznesu napisał(a):Remonty 48 kilometrów torowisk w 6 miastach, zakup 30 nowych niskopodłogowych tramwajów i modernizację 85 starych wozów zakłada wart ponad 550 mln zł projekt, który do 2012 r. zrealizuje obsługująca komunikację tramwajową w aglomeracji katowickiej samorządowa spółka Tramwaje Śląskie (TŚ).

W piątek przedstawiciele TŚ podpisali w Chorzowie porozumienie ws. zasad realizacji projektu z władzami gmin, w których realizowane będą inwestycje infrastrukturalne. Gminy sfinansują połowę ich kosztów, resztę pokryją środki z ogólnopolskiej puli unijnych 600 mln euro na transport publiczny dla ośrodków, które przygotowywały się do Euro 2012.

Mimo że mecze w ramach Euro 2012 w aglomeracji katowickiej ostatecznie nie odbędą się, do regionu trafi 100 mln euro obiecanych przed dwoma laty przez resort rozwoju regionalnego. Całe przedsięwzięcie zakłada prócz modernizacji komunikacji tramwajowej również inwestycje w infrastrukturę trolejbusową w Tychach.

By sfinansować remonty infrastruktury tramwajowej (łącznie za ok. 328 mln zł), TŚ otrzymają od gmin połowę tej kwoty w formie aportów finansowych podwyższających kapitał spółki. Koszty modernizacji torowisk w Katowicach oszacowano na ok. 137 mln zł, Sosnowiec ok. 74 mln zł. Chorzów 36 mln zł, Bytom i Zabrze po ok. 32 mln zł i Ruda Śląska ok. 17 mln zł

Przygotowania do inwestycji w poszczególnych miastach są w różnych stadiach. W Bytomiu, Chorzowie i Katowicach gminy przygotowały już część projektów infrastrukturalnych ich wkład w przebudowę torowisk będzie więc finansowo-rzeczowy. Ruda Śląska, Sosnowiec i Zabrze będą partycypowały w tej części przedsięwzięcia wyłącznie finansowo.

Pierwsze prace w terenie w ramach projektu ruszą prawdopodobnie w Bytomiu, na najbliższą środę zaplanowano tam bowiem podpisanie umowy z wybranym już w przetargu wykonawcą. Chodzi o przebudowę ok. 3 km torów linii nr 7 w kierunku Świętochłowic, obecnie zamkniętych ze względu na fatalny stan techniczny.

Do 2012 r. przebudowane zostaną też fragmenty torowisk m.in. w centrum Bytomia, w Katowicach - przy osiedlu Tysiąclecia, w dzielnicy Szopienice oraz wzdłuż ul. Gliwickiej, 3 Maja i Korfantego, w Zabrzu - wzdłuż ul. 3 Maja, w Chorzowie - wzdłuż ul. Katowickiej, Wolności i Armii Krajowej, w Rudzie Śląskiej - wzdłuż ul. Zabrzańskiej oraz w Sosnowcu - wzdłuż ul. Małachowskiego.

Prócz torowisk projekt zakłada też m.in. finansowanie prac przy sieci trakcyjnej. Ze środków unijnych nie będzie na razie rozbudowywana sieć połączeń w regionie. Między Katowicami a Sosnowcem, w ciągu linii nr 15, na obecnym jednotorowym odcinku zostanie dobudowany drugi tor co zwiększy przepustowość połączenia między tymi miastami.

Według TŚ, kryteriami wyboru odcinków linii do modernizacji były stopień ich zniszczenia i możliwość zwiększenia - dzięki remontom - szybkości tramwajów na logicznych, obłożonych ciągach komunikacyjnych. Problemem jest fakt, że tramwaje w regionie jeżdżą po 12 miastach, jednak nie wszystkie są zainteresowane inwestowaniem w ten środek komunikacji.

Z pierwotnych planów uczestnictwa w projekcie wycofały się władze Mysłowic i Gliwic. W Gliwicach w ostatnich dniach zdecydowano nawet o całkowitej likwidacji jedynej istniejącej tam trasy tramwajowej do Zabrza. Modernizować tory chciały też władze Dąbrowy Górniczej, jednak - jako że połączenie tego miasta z resztą sieci wiedzie przez Będzin, który ogranicza finansowanie tramwajów - okazało się to w ramach unijnego projektu niemożliwe.

Zakupy i remonty taboru mają pochłonąć łącznie ok. 228 mln zł. Planowaną modernizację 85 wozów typu 105N (za ok. 104 mln zł) TŚ sfinansują w całości ze środków własnych. Spółka zapewni też połowę środków własnych na zakup dofinansowanych przez UE nowych wozów. Drugą połowę dołożą gminy, podwyższając jej kapitał.

TŚ przygotują środki własne na inwestycje w tabor, przygotowując montaż finansowy uwzględniający zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego spłacanego z zysków z gwarantowanej przez gminy pracy przewozowej. Przetarg na nowy tabor ma zostać ogłoszony w najbliższych miesiącach, ostatnie wozy powinny zostać dostarczone w maju 2012 r.

Jak podkreślają przedstawiciele spółki, każdy nowy tramwaj niskopodłogowy musi zostać dostosowany do konkretnego zamawiającego. Różne sieci tramwajowe mają bowiem różne parametry np. torowisk czy platform peronowych na przystankach. Nie wiadomo na razie, czy nowe tramwaje dla TŚ będą całkowicie czy częściowo niskopodłogowe.


Bądzim brawo! Mieszkańcy Dąbrowy serdecznie dziękują.
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron