[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Komunikacja miejska (KZK GOP itp.)

Komunikacja miejska (KZK GOP itp.)

Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Śr, 14 stycznia 2009, 12:25
pozwolę sobie przekleiś z n-k Zagłębia Dąbrowskiego
Załączniki
0975510642.jpeg
0975510642.jpeg (56.69 KiB) Przeglądane 4519 razy
Avatar użytkownika
Posty: 205
Dołączył(a): Pn, 3 listopada 2008, 14:30
Lokalizacja: Czeladź
PostNapisane: Śr, 14 stycznia 2009, 14:35
wczorajsze Aktualności http://ww6.tvp.pl/View?Cat=19817&id=862213



PS. To wydanie Aktualności można zaliczyć chyba do najwięszych bzdur na temat śląskości Zagłębia. Mającym słabe nerwy nie polecam.
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: N, 18 stycznia 2009, 02:27
Na początek proponuję dawkę zwiększonego ciśnienia w postaci tego artykułu: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1059.

Od 1 lutego podobno ma być zlikwidowane całkowicie 28, 24, 27 skrócone do pętli pod Żyletą, a 22 obcięty o połowę kursów (częstotliwość 20min). Tak bynajmniej piszą związkowcy na kartach rozwieszanych w wagonach tramwajowych. A dlaczego? A no dlatego, że Będzin ma brzydko mówiąc w dupie całą komunikację miejską i nie ma zamiaru inwestować w tramwaje. Przez co Dąbrowa i Czeladź mogą zostać odcięte od reszty sieci. Jedynie Sosnowiec zaznacza, iż nie zgodzi się na likwidację żadnej linii, co by oznaczało skrócenie 24 do pętli pod Żyletą. Czas pokaże jak to będzie. Miejmy nadzieje, że nie spełni się ten czarny scenariusz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Administrator
Posty: 5899
Dołączył(a): Wt, 3 czerwca 2008, 22:42
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: N, 18 stycznia 2009, 11:18
Od 1 lutego podobno ma być zlikwidowane całkowicie 28, 24, 27 skrócone do pętli pod Żyletą, a 22 obcięty o połowę kursów (częstotliwość 20min). Tak bynajmniej piszą związkowcy na kartach rozwieszanych w wagonach tramwajowych. A dlaczego? A no dlatego, że Będzin ma brzydko mówiąc w dupie całą komunikację miejską i nie ma zamiaru inwestować w tramwaje. Przez co Dąbrowa i Czeladź mogą zostać odcięte od reszty sieci. Jedynie Sosnowiec zaznacza, iż nie zgodzi się na likwidację żadnej linii, co by oznaczało skrócenie 24 do pętli pod Żyletą. Czas pokaże jak to będzie. Miejmy nadzieje, że nie spełni się ten czarny scenariusz.


Zakładając ten scenariusz - jeśli w 1,5 roku tory nie zostaną zdemontowane (w tym przypadku jest to niemożliwe bo jeździ jeszcze 21)... punkt ten będzie jednym z głównych punktów kampanii wyborczej w Będzinie... a po niej możliwe, że te kursy powróciłyby, bo nie wierzę że ktoś wyborcom chwaliłby się posunięciem, które pogorszyło stan komunikacji w mieście (przeważałyby raczej postulaty by tą komunikacje tramwajową przywrócić)

To tak w ramach prognozy ;)
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Pn, 26 stycznia 2009, 00:37
Witam!

Ja Was bym nie chciał martwić, ale: (uwaga, radzę usiąść wygodnie i mocno się trzymać)
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1065

Już chyba czas, aby wsiąść w PKS i fruu do Krakowa, bo włodarze Będzina bardzo tego od nas chyba oczekują.
Obrazek

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pn, 26 stycznia 2009, 01:30
Michał Nowak napisał(a):Witam!

Ja Was bym nie chciał martwić, ale: (uwaga, radzę usiąść wygodnie i mocno się trzymać)
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1065

Już chyba czas, aby wsiąść w PKS i fruu do Krakowa, bo włodarze Będzina bardzo tego od nas chyba oczekują.


Oprócz linku warto wklejać pełny tekst, bo czasem jest później nie do odszukania (link nie aktywny)

"25.01. Barany nie jeżdżą tramwajami

Na oszczędnościowych planach prezydenta Będzina i KZK GOP stracą pasażerowie, pracownicy tramwajów, a i cały region.

Konurbacja – zespół miast – może sprawnie funkcjonować tylko dzięki dobrze rozbudowanej sieci komunikacyjnej. Komunikacja stanowi arterię wielkiego ekonomicznego i społecznego organizmu, dzięki której właściwie funkcjonuje dane miasto, miasta sąsiednie, jak i cały region. Dobrze rozbudowana komunikacja publiczna jest niezbędna w sferze pracy, edukacji, wypoczynku, kulturze. Prezydent Będzina, Radosław Baran nie dostrzega jednak tego i dąży do upadku Będzińskiej Zajezdni Tramwajowej, stopniowo niszcząc jedyny realny węzeł komunikacyjny Będzina z sąsiednimi miastami Zagłębia Dąbrowskiego: Sosnowcem, Czeladzią i Dąbrową Górniczą.

Istotą problemu jest niechęć prezydenta Barana do utrzymywania linii tramwajowych, na przekór sąsiednim miastom, które starają się inwestować w zagłębiowskie tramwaje. Będzin kieruje się chłodną logiką rzekomego zysku, jaki miałby odnieść po likwidacji miejscowych Tramwajów Śląskich. Pierwsze cięcia kursów tramwajów nastąpiły już parę lat temu – najpierw linia 28 została skrócona jedynie do granic Będzina, następnie doszło do likwidacji linii 25, łączącej miasto z sąsiednimi Wojkowicami oraz mieszkańców dzielnicy Grodziec z centrum Będzina. W trakcie kampanii prezydenckiej Barana wspaniałomyślnie przywrócono linie 25, a po udanej elekcji prezydent ponownie ją zamknął. Kolejnym krokiem było usunięcie dwuwagonowych tramwajów linii 21, co w dni targowe wręcz uniemożliwia podróż ze względu na przepełnienie.

W tym roku zaostrzono plany oszczędnościowe Urzędu Miasta, który uważa transport publiczny za niepotrzebny i planuje ostre cięcia. Pierwszą jego ofiarą stała się linia 24, której skrócono trasę (nie obsługuje ona przystanków od Będzin Zamek po dawną KWK Paryż, sprawiając, że częstotliwość przejazdu w tym obszarze zmniejszyła się dwukrotnie). Następne cięcie ma dotyczyć linii 27, która nie będzie już obsługiwać Będzina, a jej trasa ma przebiegać jedynie od przystanku Pogoń Akademiki po Kazimierz Pętla.

Równocześnie w planach Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP – zarządzającego siecią komunikacji publicznej – jest również likwidacja linii 28, sosnowiecka linia 26 ma przestać obsługiwać Milowice oraz zredukowana zostanie liczba tramwajów linii 22, z obecnie jeżdżących dziesięciu, na sześć–siedem. Przy takim obrocie spraw pasażerowie będą zmuszeni czekać piętnaście minut na tramwaj, by dostać się przykładowo z centrum Będzina do osiedla Warpie, problemem będzie wydostanie się z osiedla Zamkowe lub dojazd do Czeladzi.

Druga strona medalu jest oczywista – przy ograniczaniu linii redukcja etatów w zajezdni Będzin (dodajemy, że będziński zakład jest najmłodszą zajezdnią w całym KZK GOP). Wraz z wyżej wymienionych cięciami, Będzin będzie miał z Sosnowcem tylko jedno połączenie tramwajowe, a część mieszkańców, by móc dojechać do sąsiedniego miasta będzie skazana na podwójne bądź potrójne koszty, ze względu na kasowanie biletów przy każdej przesiadce.

Jednak to nie koniec, ponieważ prezydent Baran rozważa całkowitą likwidację zajezdni w Będzinie i wprowadzenie komunikacji zastępczej, czyli – według jego zamysłu – tzw. ekologicznych busów. Dziwne to, bo przecież to tramwaj jest najbardziej ekologicznym środkiem miejskiego transportu. Prezydent nie interesując się ani losem 420 pracowników zatrudnionych w zajezdni Będzin – zazwyczaj 40–50-latków, czasami pracujących tutaj całymi rodzinami, ani mieszkańcami Będzina. Ponieważ jeden przystanek autobusowy przypada na trzy przystanki tramwajowe, zmusza pasażerów do kilkukilometrowych marszy i dodatkowych kosztów z tytułu przesiadek. Zwróćmy też uwagę, że wszystkie trasy linii tramwajowych na terytorium Będzina są wytyczone bezkolizyjnie, umożliwiając szybki transport w godzinach szczytu, przejeżdżając bez opóźnień przez każdy korek, w którym autobus może ugrzęznąć nawet na pół godziny.

Prezydent Baran, deklarując swoją wolnorynkową wizję komunikacji miejskiej, wywołał popłoch wśród lokalnych samorządowców, do tego stopnia, iż prezydent Sosnowca zaczął rozważać przeniesienie zajezdni Będzin na sosnowieckie Zagórze oraz budowę połączenia tramwajowego z Dąbrową Górniczą. Związki zawodowe, w tym WZZ „Sierpień 80”, wystosowały apel do pasażerów, informując o zaistniałych zmianach i prosząc ich o solidarność, choćby poprzez dzwonienie do będzińskiego Urzędu Miasta.

Pracownicy i pasażerowie mają czekać na decyzję włodarzy Będzina do końca stycznia."
Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Pn, 26 stycznia 2009, 02:05
no ja czekam na tę decyzję z niecierpliwością

przyglądam się też całej tej sytuacji
i ze zgrozą wyglądam następnych wyborów i alternatywy jaką dostaniemy, kiedy wybór będzie np. między SLD a obecnym PO

mam coraz większe poczucie że to wszystko jakiś gigantyczny kawał, który ktoś wyborcom robi i gdzieś tam się głośno śmieje
(poczucie?)

choć to ciekawe żyć w czasie, gdy na naszych oczach jedno z miast (które np ma duży potencjał turystyczny) jest odcinane od reszty okolicy w sposób planowy i konsekwentny przez ludzi, którzy powinni być menedżerami tego miasta
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 27 stycznia 2009, 02:31
A w dodatku Ty Wojtku i wiele innych osób siedzicie jak w kaftanach bezpieczeństwa i nic nie możecie zrobić. Tylko patrzycie jak Baran rujnuje naszą okolicę. Mam coś takie przeczucie, że GOP pozbędzie się tramwajów w ciągu kilkunastu lat. Tylko, że za 50 lat, gminy te będą wydawały krocie, aby przywrócić alternatywny środek komunikacji. Autobusy nie wystarczą, drogi się zapchają, będzie totalny paraliż. Warszawa niegłupio dorzuca teraz tyle pieniędzy do rozbudowy metra. To cały czas przynosi dobre skutki i korzyści. Niestety dla naszych prezydentów korzyści to tylko pieniądze, a najlepiej, gdy te korzyści są we własnej kieszeni.

Czytałem dziś artykuł z 2003r. o planach stworzenia szybkiego tramwaju z DG do Katowic. Miał on być prowadzony m.in. przez Czeladź. Baran zaprzysięgał się, że zrobi co może, oraz mówił, że za 5 lat będzie już można jeździć. Po 6 latach od tych planów Baran niszczy nam komunikację.
Obrazek
Avatar użytkownika
Posty: 2439
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 19:42
Lokalizacja: Będzin
PostNapisane: Pn, 9 lutego 2009, 19:32
dziś byli w TV - radni i nasz miłościwie zasiadający (także na stołku w KZKGOP) powiedzieli, że im tramwaje są niepotrzebne

a tak przy okazji - była też i inna sprawa z Będzina (ufff jaka popularność tego miasta)
mianowicie na jednej ze szkół wystawili maszt nadajnika i jeden z urzędników wypowiedział się, że
"zgodnie z prawem ten maszt nie szkodzi"

to ja proponuję uchwalić prawo zgodnie z którym prąd zmienny o napięciu 230 wolt również nie szkodzi, a nawet jest przyjemny

a poza tym, by na stanowiska urzędnicze nie wpuszczać ludzi z IQ mniejszym niż 80
Avatar użytkownika
Posty: 230
Dołączył(a): Wt, 18 listopada 2008, 23:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Os. Mydlice (50°19'6"N 19°10'13"E)
PostNapisane: Wt, 10 lutego 2009, 00:48
Wiadomo, że im nie są potrzebne, gdy z naszych pieniędzy kupują sobie limuzyny. Dziwne, że jakoś nam się przydają, a oprócz tego, wszystkie większe miasta w Polsce budują nowe linie (nawet 130 tys. Elbląg!). Niestety rozsądnym nie jest, żeby komunikacją miejską rządzili ludzi nie mający pojęcie o zasadach jej działania - w tym przypadku prezydenci miast.
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron