[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 993: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
Forum mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego • Zobacz temat - Zmarnowane szanse Sosnowca (Zagłębia)

Zmarnowane szanse Sosnowca (Zagłębia)


Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Śr, 9 września 2009, 02:00
Według mojej wiedzy kiedyś była bardzo duża i poważna szansa nawiązania bliskich kontaktów i współpracy z Krynicą (punktem wyjścia była postać Kiepury). Z wiarygodnego źródła wiem że władze Krynicy były bardzo zainteresowane nawiązaniem takiej współpracy.

Niestety, sosnowieccy decydenci zapatrzeni i zakochani (bez wzajemności) w Górnym Śląsku wypuścili, a tym samym zmarnowali tą szansę. No bo co mogła nam zaoferować jakaś mała Krynica w porównaniu z ideą GZM, czy metropolii Silesia ? :evil:

Ta mała Krynica doskonale sobie jednak radzi i to Sosnowiec (gdyby ktoś potrafił dobrze myśleć i z wyobraźnią) mógłby na tym bardzo skorzystać, gdyby tylko ta szansa współpracy nie była kiedyś zmarnowana :(

http://biznes.onet.pl/w-krynicy-otworzy ... news-detal

Tylko w Krynicy Zdrój spacerując na deptaku, z kubkiem leczniczej wody mineralnej w ręku, można upolować autograf byłego prezydenta, a czasami także urzędującego, a wszystkiego pilnują z dachów snajperzy. Co roku, we wrześniu uzdrowisko gości uczestników Forum Ekonomicznego i na kilka dni staje się politycznym i gospodarczym centrum Europy. W tym roku już po raz dziewiętnasty.

W okresie międzywojennym szczytem snobizmu było nocowanie w wartej ówcześnie 3 mln dolarów willi "Patria" Jana Kiepury. Dzisiaj liczący się biznesmeni i politycy starają się choć na jeden dzień przyjechać do Krynicy.

- W Krynicy spotka się ponad 2 tys. osób, które uważane są w swoich krajach za elity polityczne, społeczne i gospodarcze - podkreśla Berdychowski. - To jest okno na polski biznes i politykę - mówi o Forum Marek Skała, dziennikarz, który już od ponad 10 lat uczestniczy w Forum Ekonomicznym. - W Krynicy wschód spotyka się z zachodem - dodaje Adam Rafalski z portalu Onet.pl. Nie ma w tym przesady, bo na Forum przyjeżdżają goście z Ukrainy, Kaukazu, Niemiec czy Czech.

To jest sukces, którego organizatorzy z Instytutu Studiów Wschodnich, nie spodziewali się w 1992 r., kiedy odbywało się pierwsze spotkanie. - Wtedy wzięło udział 120 osób - wspomina Zygmunt Berdychowski, przewodniczący Rady Programowej Forum. - Okres wielkich reform dobiegał końca i warto było zrobić podsumowanie, czy te reformy się udały czy nie - dodaje. Do udziału w dyskusji zaproszono także gości z zagranicy, żeby mogli się przyjrzeć, jak te polskie reformy przebiegały i jakie przyniosły rezultaty.

Organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy jest Instytut Studiów Wschodnich. Istnieje od 1993 r. Jego celem jest działanie na rzecz współpracy między państwami europejskimi, szczególnie z Europy Wschodniej i Środkowej.

Podczas XIX Forum, 20 lat po zmianie ustroju w Polsce, głównym tematem rozmów będzie dzisiejsza solidarność w Europie. - To pytania o to, na ile dzisiaj, w czasie kryzysu, jesteśmy w stanie akceptować wyrównywanie rozwoju krajów. Czy bogaci wciąż będą chcieli stwarzać te szanse dla krajów gorzej rozwiniętych - wyjaśnia Berdychowski.

Ten i inne tematy będą omawiane na ponad 130 debatach, które odbędą się w budynkach Nowej Pijalni i Starego Domu Zdrojowego w centrum Krynicy.

Ale oprócz oficjalnych spotkań, korzyścią z przyjazdu do Krynicy jest możliwość rozmawiania w tzw. kuluarach z vip-ami. - Z tymi ludźmi można się też spotkać w Warszawie, ale trzeba się specjalnie umawiać. W Krynicy ważni ludzie są dużo bardziej bezpośredni, otwarci, dostępni - mówi Marek Skała. - Z dziennikarskiego punktu widzenia to bardzo wygodne miejsce. W ciągu trzech dni można spotkać kilkuset vip-ów i zrobić ciekawe materiały - dodaje Adam Rafalski.

W tym roku w Krynicy spodziewani są m.in. José María Aznar (były premier Hiszpanii), Howik Abrahamian (przewodniczący Zgromadzenia Narodowego Republiki Armenii), Traian Basescu (prezydent Rumunii), John Monks (sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Związków Zawodowych). Organizatorzy liczą także na przyjazd premiera Donalda Tuska i Jerzego Buzka, przewodniczący Parlamentu Europejskiego.

Atmosfera na krynickim deptaku jest na tyle otwarta, że z byłymi premierami lub prezydentami można po prostu umówić się za kilka minut "na panelu u Lecha". - To okrąglak przy Nowym Domu Zdrojowym. Nazwa pochodzi od tego, że tam było spotkanie z Lechem Wałęsą - wyjaśnia Skała. - Tak się fajnie utarło i tak już funkcjonuje - dodaje.

Takich historii Forum Ekonomiczne ma więcej. Nie wszyscy wiedzą np. dlaczego podczas jednego z otwarć Jacek Kuroń przemawiał aż 40 min. - Z powodu trudnych warunków helikopter nie mógł wylądować w Krynicy i musiał lecieć do Nowego Sącza. Przyjazd marszałka Sejmu i 2-3 ministrów opóźnił się - opowiada Berdychowski. - Ale Jacek Kuroń wywiązał się z zadania doskonale - dodaje.

W 18-letniej historii Forum Ekonomicznego nie brakuje też momentów wzniosłych i wzruszających. Zbigniew Berdychowski zalicza do nich m.in. spotkanie w Krynicy prezydentów państw Grupy Wyszehradzkiej oraz pierwszy koncert połączony z przyznaniem Nagrody Forum Ekonomicznego.

Do szczególnie wzruszających momentów Berdychowski zalicza przemówienie Stanisława Szuszkiewicza, pierwszego przywódcy niepodległej Białorusi, który mówił do zgromadzonego na sali rządu białoruskiego o tym, kto kocha Białoruś. - To był manifest o tym, że na fałszu i autorytaryzmie nie da się zbudować wolnego państwa. Bardzo przypominał w duchu i w formie to, co Polacy mówili 10 lat wcześniej na zachodzie Europy - wspomina Berdychowski.

Źródło: Biznes Onet.pl


Wyobrażacie sobie potencjalne możliwości gdyby Sosnowiec jako partner Krynicy mógłby się wtedy pokazać/promować na takiej imprezie ? Co mogliby załatwić nasi decydenci gdyby w takich spotkaniach uczestniczyli ? Wiem, że to z oczywistych względów utopia, ale pomarzyć można ;) Niestety, nasi wolą się promować jako Silesia, a tym samym wolą nabijać punkty nie nam, a naszym sąsiadom zza Brynicy :evil:
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Śr, 9 września 2009, 08:10
Dariusz JUREK napisał(a):Niestety, nasi wolą się promować jako Silesia, a tym samym wolą nabijać punkty nie nam, a naszym sąsiadom zza Brynicy :evil:


Dokładnie tak, wiadomo że Silesia kojarzy się głównie z Katowicami czyli wszystkie laury Silesi spadają na Katowice a Sosnowiec wielkościowo drugi w GZM tak naprawdę znaczy tyle co Siemianowice

W końcu przecież Uszok chce być (a w zasadzie już jest) "superprezydentem" w "supermieście" czyt. Silesia
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 5231
Dołączył(a): Cz, 5 czerwca 2008, 10:51
Lokalizacja: Sosnowiec
PostNapisane: Pn, 21 września 2009, 15:40
BCC: trzeba szybciej wydawać unijne pieniądze
http://biznes.onet.pl/bcc-trzeba-szybci ... news-detal

Eksperci Business Centre Club widzą poprawę w wykorzystaniu funduszy europejskich na lata 2007-2013 w stosunku do zeszłego roku. Jednocześnie przestrzegają, że przy tegorocznym tempie wydawania pieniędzy z Unii wykorzystanie wszystkich dostępnych środków zajęłoby Polsce 30 lat.

W poniedziałek BCC zaprezentowało raport "Stan wykorzystania funduszy europejskich", opracowany przez eksperta tej instytucji dr. Jerzego Kwiecińskiego.

Przy opracowaniu raportu autor wziął pod uwagę trzy główne czynniki: liczbę składanych wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych, liczbę podpisywanych umów i sumę wydawanych pieniędzy.

W latach 2007-2013 Polska może wykorzystać na realizację polityki spójności 67,3 mld euro z funduszy unijnych, czyli około 266 mld zł (przy kursie 3,95 zł za 1 euro).

Do 6 września br. złożono 82,7 tys. wniosków na kwotę 186,2 mld zł i podpisano około 18 tys. umów na 56,4 mld zł. Tymczasem pod koniec grudnia zeszłego roku, złożono 39,3 tys. wniosków na 70,3 mld zł i podpisano ok. 6,5 tys. umów.

Jak poinformował Kwieciński, biorąc pod uwagę czas, jaki Polska ma na wykorzystanie tych pieniędzy, miesięcznie powinno się podpisywać umowy o dofinansowanie ze środków unijnych na 5 mld zł i wydawać z funduszy unijnych co najmniej 3 mld zł. Tymczasem średnio miesięcznie podpisujemy umowy na około 3,9 mld zł, a wydatki kształtują się na poziomie około 700 mln zł.

W marcu i czerwcu tego roku podpisano umowy o wartości przekraczającej 6 mld zł miesięcznie, a średnie wydatki od maja do sierpnia to już 1,5 mld zł miesięcznie.

Ekspert dodał, że w 2008 roku rządowa prognoza wydatkowania pieniędzy z UE na ten rok została zrealizowana na poziomie 7,9 proc. W tym roku wynik - jak powiedział Kwieciński - jest już o wiele lepszy, ponieważ rządowa prognoza na 2009 rok na początku września była zrealizowana w 39 proc.

Jak zauważył Kwieciński, żeby zrealizować rządowe założenia, pozostała część pieniędzy powinna zostać wydana w ostatnim kwartale tego roku. Przypomniał, że plan rządowy zakłada wydanie w tym roku 16,8 mld zł. Jego zdaniem jest to mało prawdopodobne.

"To są wydatki, które muszą być certyfikowane przez Komisję Europejską. Komisji normalnie zajmuje to około miesiąca. Ponieważ są święta, to wnioski powinny być wysłane w połowie listopada. W Polsce certyfikacja też zajmuje miesiąc, czyli szansę przejścia przez cały ten proces w tym roku ma tylko to, co zamkniemy w połowie października" - mówił.

Według Kwiecińskiego najgorszej idzie wydawanie pieniędzy z funduszy unijnych na duże projekty infrastrukturalne, jak inwestycje w kolej i energetykę, oraz w projekty ochrony środowiska. Najbardziej zaawansowane są programy Pomoc Techniczna, Innowacyjna Gospodarka i Kapitał Ludzki.

W opinii eksperta BCC prof. Stanisława Gomułki poprawa w wykorzystywaniu unijnych środków jest widoczna właśnie w stosunku do zeszłego roku. "Mówimy więc o dużej poprawie, ale nie o zadowalającej sytuacji" - powiedział.

Dodał, że w Polsce nastąpił gwałtowny spadek liczby bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Ten spadek - według Gomułki - wynosi mniej więcej tyle, o ile zwiększyła się suma wykorzystanych środków unijnych.

Źródło: PAP


Jaki jest udział Sosnowca i całego Zagłębia w dostępie do tego "tortu" ? Obawiam się że znikomy :evil:


zwracam uwagę na te liczby: Do 6 września br. złożono 82,7 tys. wniosków na kwotę 186,2 mld zł i podpisano około 18 tys. umów na 56,4 mld zł.

Ponad 80 tysięcy wniosków złożonych i prawie 20 tysięcy podpisanych umów :!: Ile złożono wniosków i ile podpisano umów z Sosnowca ? Ile złożono wniosków i ile podpisano umów łącznie z Zagłębia ?
Obawiam się że są to żenujące liczby...
:evil:
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Pn, 21 września 2009, 20:13
Dariusz JUREK napisał(a):Ile złożono wniosków i ile podpisano umów z Sosnowca ?


Taka informacja powinna być chyba na stronie UM chociaż by na BIPie, ale jej niema.....bo to są dane ściśle tajne ;)
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Cz, 1 października 2009, 20:26
Będzie połączenie Katowice – Pyrzowice

Starania samorządowców Metropolii "Silesia" wsparte przez parlamentarzystów i władze samorządu województwa zmierzające do powstania nowej linii kolejowa łączącej aglomerację śląską z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach zostały wysłuchane.

29 września 2009 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Warszawie została podpisana umowa na wykonanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla zadania: "Budowa połączenia kolejowego MPL Katowice w Pyrzowicach z miastami aglomeracji górnośląskiej, odcinek Katowice - Pyrzowice". Niemieckie konsorcjum, które wygrało przetarg ma na jej realizację 600 dni.

Na uroczystość podpisania umowy przybyli m.in. posłowie Jerzy Polaczek i Jacek Brzezinka, marszałek województwa śląskiego Bogusław Smigielski, wiceprezydenci: Katowic Arkadiusz Godlewski, Bytomia Marian Maciejczyk i Chorzowa Marian Salwiczyk, przedstawiciel Urzędu Miasta w Piekarach Śląskich Andrzej Kopiński oraz prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik.

Zadanie to znajduje się na liście projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura Środowisko na lata 2007-2013. Wartość kontraktu to 52 018 200 zł, szacunkowa wartość dofinansowania to 44,2 mln zł.

Trasa połączenia kolejowego z Katowic do lotniska w Pyrzowicach przebiega częściowo po istniejącej infrastrukturze kolejowej (odcinek Katowice - Chorzów Batory - Bytom), a częściowo nowym śladem. Odcinek Bytom - Pyrzowice przebiega nowym śladem usytuowanym po zachodniej stronie autostrady. W Pyrzowicach nowa linia łączy się z linią kolejową nr 182 Zawiercie - Tarnowskie Góry.

Długość linii to około 38 km. Planowane są przystanki: Katowice Załęże, Chorzów Batory, Chorzów ul. 3-go Maja, Bytom Rozbark, Piekary Śląskie, Pyrzowice Lotnisko. Zakłada się, że projektowana linia będzie dwutorowa i zelektryfikowana. Umowa zakłada opracowanie i porównanie dwóch opcji budowy połączenia jako linii o prędkości konstrukcyjnej 160 i 120 km/h.

Dzięki nowemu połączeniu możliwa będzie obsługa ruchu pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice" w Pyrzowicach ekologicznym transportem kolejowym, a także wzrost dostępności do lotniska dla podróżnych krajowych jak i zagranicznych. Włączenie nowo wybudowanej linii kolejowej w istniejący układ będzie też służyło poprawie stanu środowiska naturalnego, podniesie atrakcyjność inwestycyjną województwa śląskiego i będzie stymulować rozwój ekonomiczny na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

To rozwiązanie wpłynie także na poprawę funkcjonalności przewozów aglomeracyjnych przez integrację różnych środków komunikacji pasażerskiej w rejonie kolejowych punktów obsługi wraz z eliminacją barier architektonicznych dla niepełnosprawnych podróżnych. Skróci także czas przejazdu na lotnisko.
http://www.gzm.org.pl/pol/index.php?opt ... 8&Itemid=1

Rzeczywiście zoranie nowych połaci ziemi o ochrona środowiska idą w parze :roll: :? W tym przypadku bardzo trafnie jest zatytułowany artykuł na Sosnowiec info http://www.sosnowiec.info.pl/informacje ... ,1,4,15521
Zagłębie odstawione na boczny tor

Wczoraj przedstawiciele Polskich Lini Kolejowych i konsorcjum trzech spółek niemieckich podpisali umowę na wykonanie dokumentacji linii kolejowej łączącej Katowice z lotniskiem w Pyrzowicach przez Piekary Śląskie. Dokumentacja ma kosztować ok. 52 mln zł, a cała linia ok. 1,2 mld złotych. Nowa linia kolejowa powinna powstać do 2015 roku. Pojawiły się informacje, że w Pyrzowicach linia połączy się z istniejącą (nieczynną) linią kolejową Zawiercie - Tarnowskie Góry.

Dotychczas w rozważaniach politycznych i akademickich najczęściej przewijało się połączenie Pyrzowic z Katowicami przez Piekary Śląskie. Od 2005 r. portal internetowy pasazer.com prowadzi akcję „Kolej na Pyrzowice”, której celem jest przekonanie zainteresowanych do wykorzystania nieczynnej linii 182 na trasie Mierzęcice – Zawiercie.

Lobbowaniem na rzecz szybkiej kolei do Pyrzowic przez tereny Zagłębia zajęli się posłowie zagłębiowscy oraz dąbrowscy radni: Grzegorz Jaszczura, Tomasz Pasek i Dawid Kmiotek. W działaniach tych wspierał ich Krzysztof Stachowicz, radny Sejmiku Wojewódzkiego. Ich zdaniem zwycięstwo „projektu ślaskiego” (przy zaniechaniu modernizacji trasy z Katowic do Zawiercia) skazuje Zagłębie Dąbrowskie na izolację infrastrukturalną i pogłębienie różnic, między rozwijającą się śląską częścią aglomeracji i gorzej rozwiniętą częścią na wschód od Brynicy.

Zdaniem autorów „projektu zagłębiowskiego” podstawową zaletą tej opcji są możliwości jakie daje istniejące, choć nieczynne torowisko na linii 182. Modernizacja trasy trwałaby wg szacunków około roku a jej koszt powinien zamknąć się w granicach 30- 40 mln złotych. Nawet gdyby te szacunkowe wartości powiększyły się kilkakrotnie, to i tak w porównaniu z 1,2 mld złotych, które zostaną wydane na realizację „projektu śląskiego”, są to wielkości minimalne.

Dzięki realizacji projektu na trasie Mierzęcice (Pyrzowice) – Zawiercie, nastapiłoby skomunikowanie portu lotniczego z Warszawą, Kielcami i Częstochową. Pdróż koleją metropolitalną biegnąca od Pyrzowic przez Łazy, Dąbrowę Górniczą Ząbkowice aż do centrum Katowic zajęłaby ok. 50 min. Korzystając z połączenia przez Jaworzno Szczakową, Dąbrowę Górniczą Południową, do portu lotniczego w Pyrzowicach mogliby przyjeżdżać także mieszkańcy Krakowa.

Grzegorz Jaszczura i Dawid Kmiotek nie negują konieczności skomunikowania Zawiercia z Gliwicami przez Pyrzowice. Zagłębiowscy samorządowcy uważaja jednak, że „zawierciańska odnoga” kolei metropolitalnej będzie realizowana jako podrzędny etap projektu, który w efekcie nigdy nie powstanie.
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl
Avatar użytkownika
Posty: 2832
Dołączył(a): Śr, 4 czerwca 2008, 22:20
Lokalizacja: Środula
PostNapisane: Śr, 13 stycznia 2010, 00:38
Gratulację dla Dąbrowy Górniczej http://www.zpp.pl/index.php?path=main/g ... ing/miasta
Forum mieszkańców Środuli - http://www.forum-srodula.pl

Posty: 1241
Dołączył(a): Pn, 8 września 2008, 08:33
PostNapisane: Pt, 25 marca 2011, 20:43
W Katowicach powili znikają ostatnie zaniedbane miejsca - wznowiono prace przy dokończeniu budynku po Katowickim Centrum Biznesu (budynek za Superjednostką w centrum Katowic). Ciekawe kiedy w Sosnowcu zainteresuje się byłym budynkiem ŚLAM ... ;)

Kilka miesięcy temu nowy właściciel szkieletu po Katowickim Centrum Biznesu zapowiedział, że dokończy budowę biurowca. Ci, którzy nie uwierzyli, powinni zobaczyć to na własne oczy. W KCB znów pojawiła się ekipa budowlana.

Więcej... http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... z1HdcxWlt0

Powrót do Gospodarka i inwestycje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron